Verpakt al 10 jaar plasticvrij

Lovechock heeft 22.910 kilogram plastic bespaard sinds 2011

Lovechock strijdt al jarenlang voor een wereld zonder plastic en heeft sinds 2009 een belangrijke missie: lekkere, duurzame chocolade maken die werkelijk bijdraagt aan het welzijn van mens en planeet. Met succes, want het chocolademerk verpakt nu al tien jaar plasticvrij. Hierdoor is er sinds 2011 al 22.910 kilogram plastic bespaard. Dit staat gelijk aan het gewicht van vijf volwassen olifanten.

Duurzaam
Bewust leven is één van de belangrijkste pijlers bij Lovechock: het merk wil met haar producten de wereld stukje voor stukje beter maken. Daarom kopen ze de cacao rechtstreeks van lokale boeren- coöperaties (zonder tussenpersonen, zodat de boeren een eerlijke prijs krijgen) én wordt de chocolade verpakt in een plasticvrije verpakking. Zo is de folie 100% composteerbaar en is de kleurrijke wikkel gemaakt van milieuvriendelijk papier uit duurzame bossen.

Plasticvrije verpakking
De plasticvrije folie die Lovechock gebruikt, is gemaakt van houtcellulose van de eucalyptusboom. Een uiterst duurzame oplossing, want uit onderzoek blijkt dat materialen die op basis van cellulose-vezels zijn gemaakt, minder milieubelastend zijn dan tegenhangers op basis van fossiele brandstoffen. Daarbij is houtcellulosefolie 100 procent composteerbaar: in huiscompost is het binnen drie maanden volledig ontbonden.

Plastic Free July
Om zich sterk te blijven maken voor mens en planeet, omarmt het chocolademerk al jaren de Plastic Free July-actie. Dit is een initiatief van de Plastic Free Foundation en maakt mensen sinds 2011 bewust van de enorme hoeveelheden plastic afval die we met z'n allen verbruiken. Een noodzakelijke actie, want van een tasje bij de supermarkt tot lege drinkflesjes: zonder dat we het doorhebben, gooien we massaal plastic weg. En dit heeft een verwoestend effect op onze wilde dieren, het klimaat en de natuur. Janine Korte, namens Lovechock: "We hopen dat we mensen door mee te doen aan dit initiatief kunnen inspireren. Dat ze de uitdaging aangaan om 31 dagen zonder plastic te leven en iedereen stap voor stap bewuster wordt van het belang van duurzaam consumeren."

Lovechock strijdt al jarenlang voor een wereld zonder plastic. Daarom roept het chocolademerk iedereen op om mee te doen aan Plastic Free July. 31 dagen leven zonder (of in elk geval zo min mogelijk) plastic.

Voor meer informatie: info@lovechock.com en www.lovechock.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven