Product-klassiekers in retro verpakking

Weleda blaast 100 kaarsjes uit

Tholen - Weleda bestaat 100 jaar. Het Zwitserse bedrijf ontwikkelt al een eeuw lang biologische en 100% natuurlijke en gecertificeerde verzorgingsproducten en geneesmiddelen. Een bijzonder jubileum vieren in coronatijd. Hoe pak je dat aan? Marc van Boven, Regio Directeur Noord-Europa bij Weleda: "Er lagen veel grootste plannen klaar. Het team van Weleda is heel hecht, de medewerkers kennen elkaar goed. In mijn ogen is een jubileum als dit eigenlijk vooral een intern feest. Hierin hebben we gezien de huidige situatie helaas de nodige concessies moeten doen. De grote internationale viering met zowel medewerkers als belanghebbenden is een jaar uitgesteld. Maar met het Benelux-team vieren we dit kroonjaar deze zomer wel. Ook is een beeld voor in de tuin ontworpen. Dit bronzen beeld, Oer genaamd, staat voor verleden, heden en toekomst. Alle medewerkers krijgen een miniatuur exemplaar hiervan." 

Marc van Boven

"Uiteraard vieren we onze verjaardag ook met alle Weleda-liefhebbers. Voor de handel en consument komt Weleda in juli met een leuke actie", geeft Marc aan. "Wie jarig is trakteert. Daarom hebben we voor 4 van onze product-klassiekers een retro verpakking laten ontwikkelen. Bij aankoop van een Weleda-product krijgt de consument één van deze producten er bij cadeau." Ook online valt er het nodige te beleven. “We brengen onze tuinen tot leven in de Weleda Open Garden. Dit is een virtuele rondleiding waarin je 360º uitzicht op onze tuinen hebt vanuit de hele wereld. Ontdek de Weleda-wereld en luister naar verhalen en adviezen van Weleda-experts van over de hele wereld."

De product-klassiekers in retro verpakking: Skin Food, Duindoorn Argousier, Calendula en Arnica. 

Skin Food
Onlangs werd de Skin Food lijn uitgebreid met een Body Lotion. Marc bevestigt dat dit een erg speciale lijn van Weleda is. "De formule van deze lijn is sinds 1926 niet gewijzigd en deze producten liggen heel dicht bij wie we zijn. Skin Food is een echte alleskunner, dankzij de unieke samenstelling. De naam is op een gegeven moment aangepast. Huidcrème werd Skin Food, zoals het in het Verenigd Koninkrijk altijd al heette. De crème voedt intensief en is voor gezicht en lichaam geschikt. Je kan Skin Food als rijke handcrème gebruiken, als een gezichtsmasker of om droge en ruwe plekjes mee in te smeren."

Een combinatie van commercie en 'purpose'
Marc is sinds begin 2014 werkzaam bij Weleda. "Ik was meteen verliefd. Wel wil ik benadrukken dat wij gewoon een bedrijf zijn. Naast onze groene missie, moeten wij natuurlijk producten verkopen om omzet te genereren en te kunnen blijven bestaan. Voorop staat echter het feit dat we er naar streven om de wereld gezond te houden en een beetje mooier te maken. Daarom toetsen we alles wat we doen aan de vraag of dit goed is voor mens en milieu. En niet voor niets werken we samen met onder meer Naturalis Biodiversity Center en Natuurmonumenten om de biodiversiteit te beschermen en te stimuleren. Het unieke is dat we commercie en purpose samenbrengen, dat is een oneindig patroon binnen ons bedrijf. Circulariteit is hierin ook essentieel. Wat je van de natuur neemt, geef je terug. Deze visie zit in het DNA van Weleda verweven en deze gedachtenlijn blijven we altijd voortzetten."

Onder zijn leiding is Weleda Benelux verder gegroeid en is het merk veel zichtbaarder geworden. Marc: "De blik is meer naar buiten toe gericht de laatste jaren, dat maakt het heel leuk. Bij Weleda zijn we bescheiden in het uiten van onze successen, maar we mogen zeker trots zijn op wat er bereikt is en daarmee naar buiten treden. Het belangrijkste is dat we in de behoeften van de consument voorzien. Daarbij doen we geen concessies aan waar we voor staan."

Voor meer informatie:

Weleda Open Garden

Weleda Benelux
Platinastraat 161
2718 SR Zoetermeer
079 3631313
info@weleda.nl 
www.weleda.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven