Er is al veel belangstelling voor de 2021-editie van NATEXPO, gepland van 24 tot en met 26 oktober in Parijs. De beursteams, die voortbouwen op het succes van de beurs van 2020, werken er hard aan om ervoor te zorgen dat het enige biologische evenement van deze omvang dat dit jaar fysiek zal plaatsvinden, aan de verwachtingen van de professionals uit de sector zal voldoen, zo meldt SPAS Organisation in een persbericht. Meer dan 1.000 exposanten zijn zich al aan het voorbereiden. Naast de vaste exposanten vinden de bezoekers ook 150 bedrijven die hun debuut maken op NATEXPO, zowel Franse als internationale, waaronder veel FoodTech professionals.
Deze editie van 2021 is een langverwachte gelegenheid om de biologische wereld vanuit alle invalshoeken te herontdekken en een stand van zaken op te maken van de laatste ontwikkelingen in de hele biologische branche.
Door de crisis zijn de verwachtingen van de consument ten aanzien van biologische producten en maatschappelijk verantwoord ondernemen gestegen. De actoren van de sector worden gemobiliseerd om aan deze verwachtingen te beantwoorden, hun oplossingen voor te stellen en nieuwe oplossingen te vinden via hun deelname aan de NATEXPO. Gezien deze dynamiek en dit enthousiasme neemt de beurs dit jaar zelfs één van de grootste ruimtes van Paris-Nord Villepinte in, Hal 6.
Om in de aanloop naar deze grote reünie op de hoogte te blijven, heeft NATEXPO een nieuw maandelijks evenement in het leven geroepen dat op afstand wordt gehouden: webinars met deskundigen om actuele biologische onderwerpen te bespreken.
1.000 exposanten waaronder 150 debutanten
Naast de trouwe exposanten die op NATEXPO blijven rekenen om nieuwe partners te ontmoeten en het laatste nieuws in de biologische sector te leren kennen, zullen de bezoekers dit jaar meer dan 150 nieuwkomers ontdekken, waaronder een tiental jonge FoodTech-bedrijven in het speciale dorp.
Onder de bedrijven die hun deelname al hebben bevestigd zijn Capsit, Funky Veggie, La Mère Mimosa, Matatie, Natifood en Save Eat.
Bovendien zullen op de beurs ook de zes prijswinnaars van de tweede en derde editie van de Natexbio Challenge aanwezig zijn.
Groot aantal internationale deelnemers
Meer dan 200 niet-Franse exposanten zullen de reis maken, afkomstig uit landen als Nederland, België, Spanje, Tsjechië, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en Griekenland.
Een nieuwe maandelijkse bijeenkomst om de laatste biologische thema's te bespreken
In de aanloop naar de fysieke ontmoetingen en discussies op de beurs zelf, die allemaal in het teken zullen staan van de nieuwste richtlijnen op het gebied van volksgezondheid, hebben de Natexpo-teams een reeks nieuwe maandelijkse digitale rendez-vous gelanceerd. Deze hebben de vorm van webinars die een overzicht bieden van de laatste hot topics in de biologische sector: trends, retail, consumptie, circulaire economie, enzovoorts. Tijdens een live videoconferentie van een uur delen deskundigen hun ervaringen.
Het eerste webinar vond plaats op 23 maart. Het panel bestond uit Romain Ruth, CEO van Florame en voorzitter van Cosmébio, Philippe Bernard, CEO van Les Experts du Vrac, en Mathilde Gaymard, medeoprichter van Nü Morning.
De discussies over het thema upcycling, losse goederen en statiegeldretail werden op 27 april voortgezet met Nicolas Dauvé, manager R&D Verpakkingen bij Biocoop, Thomas Lemasle van de wijnmakers Oé, Hugues Pelletier van het bedrijf Petrel en Stéphanie Dabin van het cosmeticabedrijf Entre Mer & Terre - Perlucine.
Op 27 mei vond het derde evenement plaats over het thema e-commerce met Allon Zeitoun, CEO van Naturalia en voorzitter van Synadis Bio, Simon Le Fur van Aventure Bio en Nicolas Méliet, burgemeester van Lagraulet-du-Gers, achter het initiatief Paniers Bio de Lagraulet (Lagraulet biologische mandjes).
Het volgende webinar vindt plaats op 22 juni (10:00 uur) met Pierrick de Ronne, CEO van Biocoop en voorzitter van Natexbio en Pascale Brousse, oprichtster van Trend Sourcing, die de NATEXPO 2021 Trend Guide zal voorstellen. Inschrijven kan hier.
NATEXPO 2021: ook online te zien
Parallel aan de fysieke beurs en om een groter aantal internationale en nationale bezoekers in staat te stellen het getoonde aanbod te bekijken, zal NATEXPO ook online te zien zijn. Deze virtuele opzet zal hen toegang geven tot alle exposanten die fysiek op de beurs aanwezig zijn en zelfs uitwisselingen mogelijk maken via een directe berichtenfunctie met geluids- en videofeeds.
Voor meer informatie: www.natexpo.com