Albert Heijn biedt de meeste keus in biologische huismerken

Voor ongeveer 50 van de 125 producten heeft Albert Heijn een biologische variant. Daarmee biedt AH de meeste keus in biologische huismerken. Bij Jumbo, Plus en Poiesz ligt dat rond de 40. Onderaan staan Lidl, Picnic en Spar met 20 biologische alternatieven en Aldi met 15. Dat blijkt uit een prijspeiling van de Consumentenbond. 

De Consumentenbond vergeleek de prijzen van 125 dagelijkse huismerkproducten bij de 15 grootste supermarktketens van Nederland. Reguliere supermarkten gaan met hun huismerken steeds meer de strijd aan met discountsupermarkten. De prijzen komen daardoor steeds dichter bij elkaar te liggen. Lidl was in 2016 nog 21% goedkoper dan gemiddeld, in 2019 15% en nu nog maar 10%.

Toch vind je tussen de huismerken nog altijd grote prijsverschillen. Zo kost 500 ml chilisaus sweet bij Jumbo €0,64 en bij Coop €1,65. Voor 500 ml mondwater mint betalen consumenten bij Lidl €1,19 en bij AH €2,49. En een pakje groentesoepmix voor 6 borden staat bij Aldi voor €0,53 in het schap en bij Spar voor €0,99.

Bron: Consumentenbond


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven