Biofruit start onlineshop

"We willen bio tot een moderne lifestyle maken"

Biofruit is het vooraanstaande merk voor premiumproducten op de groenten- en fruitafdelingen van geselecteerde levensmiddelenwinkels. Nu breidt het bedrijf haar assortiment uit en biedt naast biologische groenten en biologisch fruit ook biologische kruidenmengsels evenals azijnen en oliën uit biologische productie aan. Sinds enkele dagen bestaat er bovendien een Biofruit-onlineshop, waar consumenten hun lievelingsproducten kunnen bestellen. Het bedrijf wil zo meer consumenten direct bereiken en haar groei bespoedigen. De shop is te vinden via www.biofruit.de.

"We zetten daarmee de volgende stapt", zegt Biofruit-directeur Dirk Salentin (foto rechts). In de afgelopen jaren is het bedrijf steeds meer veranderd van een klassieke groothandelaar naar een handelsmerk. Biofruit-toonbanken met een exclusieve presentatie van geselecteerd fruit en een omvangrijk serviceconcept voor de levensmiddelenhandel waren een belangrijke tussenstap. Inmiddels zijn er individuele shop-in-shop oplossingen voor supermarkten tot aan bedieningstoonbanken waar consumenten zelf groenten en fruit uit kunnen kiezen - onverpakt en los, met inachtneming van alle hygiënische standaards en persoonlijke service.

Gezonde voeding promoten
In de tweede stap heeft Biofruit haar assortiment uitgebreid: kruidenmengsels, olijfolie, een grote selectie aan balsamico evenals keukengerei. Er komen continu nieuwe producten bij. Met de nieuwe onlineshop breidt nu ook de doelgroep zich uit. "We willen bio tot de moderne lifestyle maken, een gezonde voeding en een duurzame levensmiddelproductie promoten. Levensmiddelen mogen en moeten ons iets waard zijn. Daarvoor staan wij - in de handel en met onze producten", verduidelijkt Dirk zijn strategie.

Premiumproducten van de hoogste kwaliteit
Biofruit garandeert dat de gehele productie- en toegevoegde waardeketen aan strenge controles is onderworpen. "We nemen biologisch zeer serieus, tot in het kleinste detail", verklaart de handelsdeskundige, die regelmatig in opstand komt tegen de 'goedkoop'-mentaliteit in de foodretail.

"Goedkoop betekent altijd iets weglaten. Iemand betaalt altijd de prijs: de grond en de natuur, de teler, de handel of de consument met zijn gezondheid. We willen echter dat er rekening gehouden wordt met de belangen van iedereen binnen de keten en dat ieders bijdrage beloond wordt", aldus Dirk over de Biofruit-missie. Dit moet ook in de shop zichtbaar worden. "We zetten in op premiumproducten van de hoogste kwaliteit, die volledig genieten dankzij een optimale receptuur garanderen."

Voor meer informatie:
biofruit GmbH
Am Langen Graben 5
52353 Düren 
+49 (2421) 69354-0
info@biofruit.de 
www.biofruit.de 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven