Claus Peter Münch (Biohof Münch) bij het openingsevenement van Transgourmet

"Aankoopargumenten voor bio moeten we aan de consumenten communiceren"

Transgourmet zet in op een groene toekomst: 'Essenz', de eerste onlinebeurs van dit jaar, staat bij het groothandelsbedrijf helemaal in het teken van duurzaamheid. Tijdens twee dagen thematiseren 26 digitale events hoe een groene gastronomie zich laat realiseren. Passend daarbij heeft de multichannel aanbieder met 'Natura' op 8 april Duitslands eerste biologische eigen merk voor gastronomie en catering gelanceerd.

"Op naar een groene toekomst", zei Transgourmet directeur Manfred Hofer bij het persevent voor aanvang van de onlinebeurs Essenz afgelopen maandag. Voor het openingsevenement had het groothandelsbedrijf onder andere Claus-Peter Münch van Bio-Obsthof Münch in het Alte Land ter discussie uitgenodigd. Het komt er voor een belangrijk deel op aan de meerwaarde van een duurzaam aanbod transparant aan de gast duidelijk te maken, te verduidelijken waarom bijvoorbeeld een bio-appel in 2021 circa 30 procent meer kost dan een conventionele appel. Want zo hoog becijfert Claus Peter Münch van Bio-Obsthof Münch in het Alte land de meerprijs voor een bio-appel voor deze herfst.


Claus Peter Münch en dochter Marie tijdens een bedrijfsbezoek van Freshplaza in 2019

"We moeten de klanten antwoorden geven op de vraag waarom hij of zij nu 30 procent meer moet betalen voor de appel", zegt Seipelt. Claus Peter Münch ziet het ongeveer net zo. Het verhaal achter de producten en de mensen te vertellen is extreem belangrijk. "We hebben prachtige argumenten. Deze moeten we ook aan de consumenten communiceren", aldus de bio-pionier.

Voor meer informatie:
www.transgourmet.de 
www.bio-obsthof-muench.de 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven