Het Organic Produce Network in de VS heeft bekendgemaakt dat de totale verkoop van verse biologische AGF in het eerste kwartaal van 2021 met 9,3% is gegroeid, ofwel met €1,8 mld.
Sinds maart vorig jaar is de verkoop binnen het hele segment gestegen vanwege het feit dat mensen vaker thuis aten omdat de horeca gesloten was. Nu restaurants hun deuren weer openen, is het de verwachting dat er de komende maanden veranderingen op zullen treden in de voedselverkoop.
De groei van 9,3% steekt gunstig af bij die van conventionele AGF, waarvan de verkoop met slechts 2,9% groeide. Terwijl bio-AGF een groei van 5,7% doormaakte in termen van volume nam die van conventionele AGF met 0,6% af.
"Wederom bewijst biologische AGF retailers in heel het land groeimogelijkheden te bieden. Zodra het land de post-Covid-fase ingaat en restaurants en andere foodservicebedrijven hun deuren weer openen dan zal deze tweecijferige groei mogelijk worden geremd," zegt Matt Seeley, directeur van het Organic Produce Network.
Van de top-tien bestverkochte biocategorieën waren verpakte salades de voornaamste aanjager in deze periode, gevolgd door zachtfruit, appelen, kruiden en specerijen, wortelen, sla, bananen, citrus, tomaten en aardappelen.
Lees het hele artikel op www.organictradeboard.co.uk.