Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kijk, ruik, proef en vouw

Campagne over voedselverspilling van start

Deze week start de volgende publiekscampagne van Zuivelpak ‘Kijk, ruik, proef en vouw’. Na aandacht voor natuurlijke grondstoffen, recycling en het correct vouwen van het pak brengt Zuivelpak nu de houdbaarheid onder de aandacht. Een Nederlands huishouden gooit jaarlijks onnodig ongeveer 14 liter zuivel weg. Dat maakt zuivel één van de meest verspilde producten in Nederland, terwijl dit niet hoeft. 

Kijk, ruik en proef
Indien consumenten zouden kijken, ruiken en proeven, kunnen ze constateren dat het zuivelproduct meestal ook nog na de THT-datum geconsumeerd kan worden. Deze boodschap staat centraal in de nieuwe Zuivelpak campagne. 

En vouw
Door yoghurt- en vlapakken goed te vouwen, kan er een extra portie uit het pak gehaald worden. Ook dat voorkomt voedselverspilling. Veel drankenkartons hebben vouwlijnen zodat goed vouwen nog gemakkelijker is. Een leeg en plat pak helpt bovendien bij de recycling van de drankenkartons. In de Zuivelpak-commercial wordt kijk, ruik, proef en vouw uitgelegd om voedselverspilling te voorkomen en betere recycling mogelijk te maken. Naast voedselverspilling wordt hierdoor ook bijgedragen aan een beter milieu.

Publicatiedatum: