Netto biedt grote selectie biologische producten tegen vriendelijke prijzen

Steeds meer consumenten hechten bij hun aankopen waarde aan duurzamere en biologisch geteelde levensmiddelen: reeds 78 procent van de Duitsers koopt bio-producten. Netto Marken-Discount is hierbij toonaangevend en biedt reeds nu al het grootste bio-assortiment onder de discounters aan. In delen van Nordrhein-Westfalen en Rheinland-Pfalz breidt Netto dit engagement momenteel verder uit en stapt samen met de regionale appeltelers uit de fruitteeltregio Rheinland over op bio-kwaliteit bij de appelrassen Elstar, Gala en Jonagold. Daarmee bevordert Netto tegelijkertijd de regionale tuinbouw en versterkt partnerschappen met telers ter plaatse.

"We zijn blij dat we dankzij ons partnerschap met Netto Marken-Discount een groot aantal mensen uit de regio met onze appelen kunnen bereiken. Daardoor verankert de betekenis van regionaliteit en biologische teelt zich nog sterker in de hoofden van de consumenten“, aldus Wilfried Krings (rechts), bio-fruitteler uit Rheinbach (Nordrhein-Westfalen).

Overstap op biologisch
Met de overstap op bio-appelen komt Netto tegemoet aan actuele consumentenwensen: de Ökobarometer 2020 toont dat 97 procent van de personen die bio-producten kopen ook biologische groenten en biologisch fruit kopen. Voordat een appel een gecertificeerde bio-appel wordt is er echter tijd nodig: zo startte de overstap van de drie appelrassen Elstar, Gala en Jonagold reeds in augustus 2019. Volledig afgerond is het echter pas na 36 maanden, oftewel in de herfst van 2022. Drie keer moeten de appelen geoogst worden, voordat ze vanaf de vierde oogst als 'bio-appel uit biologische teelt' verkocht mogen worden.

Daarvoor worden de appelen weliswaar reeds volgens biologische richtlijnen geteeld, maar mogen echter nog niet als biologische appelen aan worden geboden. De als 'overstapappelen' gekenmerkte appelen worden reeds sinds 8 maart 2020 in alle Netto-filialen in delen van Nordrhein-Westfalen en Rheinland-Pfalz verkocht.

"Het grote aanbod aan levensmiddelen en het engagement voor duurzaamheid horen tot de vaste bestanddelen van onze Netto-assortimentsvorming. Met de overstap op biologische appelen in delen van Nordrhein-Westfalen en Rheinland-Pfalz versterken we gelijktijdig de positie van fruittelers uit de regio", aldus Christina Stylianou, leider bedrijfscommunicatie bij Netto.

Grote selectie aan bio-producten tegen vriendelijke prijzen
Met meer dan 300 biologisch gecertificeerde producten hoort Netto tot de grootste bio-handelaren van Duitsland en bewijst tegelijkertijd dat biologisch niet duur hoeft te zijn. Of het nou gaat om groenten en fruit, zuivelproducten, pasta, diepvriespizza's, rijst, sap of zoete lekkernijen, het Netto eigen merk 'BioBio' biedt een groot aanbod aan duurzamere producten, onafhankelijk van het ter beschikking staande huishoudbudget. 

Duitse landbouw versterken
Het thema regionaliteit heeft voor de duurzamere assortimentsvorming bij Netto een hoge prioriteit. Zo werkt de foodretailer met talrijke regionale partners samen om middenstands- en familiebedrijven uit eigen land te ondersteunen. Daarnaast steunt Netto teeltbedrijven in Duitsland ook met haar 'Ein Herz für Erzeuger'-initiatief. Sinds de start van dit initiatief ontvingen zij reeds bijna 33 miljoen euro.

Voor meer informatie:
https://www.netto-online.de/ueber-netto/Nachhaltigkeit.chtm
https://www.w-krings.de/ 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven