Bert van Son, MUD Jeans:

"Wereld te winnen aan duurzaamheid in mode-industrie"

De vraag naar circulaire jeans neemt toe. Een positieve beweging, die in lijn is met de doelen die tijdens het Klimaatakkoord in Parijs zijn gesloten. In 2050 zou Nederland volledig circulair moeten zijn. Op dit moment wordt wereldwijd slechts 1 procent van de kleding gerecycled naar nieuwe kleding. MUD Jeans neemt haar verantwoordelijkheid en maakt van oude jeans nieuwe jeans. Een verdubbeling van de omzet tijdens de pandemie laat het momentum voor circulaire jeans zien.

“Als het gaat om duurzaamheid en recycling is er in de mode-industrie nog een wereld te winnen. Die ommezwaai naar circulair ondernemen hebben wij bijna 10 jaar geleden, bij de start van ons bedrijf, gemaakt. Onze klanten committeren zich tijdens de aankoop aan het ook weer terugsturen van de jeans wanneer hij is uitgedragen. Je moet altijd blijven vernieuwen en daarom komen we met een post-corona winkelformule”, aldus CEO Bert van Son.

Klik hier om verder te lezen.

Bron: Duurzaam Ondernemen


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven