Waitrose Duchy Organic haalt 30 miljoen pond op voor liefdadigheidsfonds Prins Charles

Het biologische assortiment van Waitrose, Waitrose Duchy Organic, heeft meer dan 30 miljoen pond gegenereerd voor The Prince of Wales's Charitable Fund, sinds het merk iets meer dan tien jaar geleden exclusief aan Waitrose in licentie werd gegeven.

De verkoop van de Waitrose Duchy Organic-productlijn levert een jaarlijkse donatie op aan het Prince of Wales's Charitable Fund (PWCF), waarbij de laatste jaarlijkse donatie van 3,6 miljoen pond het totaal opgehaalde bedrag op meer dan 30 miljoen pond brengt. Het PWCF steunt liefdadigheidsinstellingen in het Verenigd Koninkrijk, waaronder het Prince's Countryside Fund, dat zich inzet voor een betere toekomst voor degenen die op het Britse platteland wonen en werken.

Foto: Waitrose

Verkooprecord
Het nieuws komt na een verkooprecordjaar en een dubbelcijferige groei voor Waitrose Duchy Organic, dat is uitgegroeid tot het grootste biologische supermarktmerk van het VK. Deze week onthult Waitrose ook een eigentijdse nieuwe look voor het assortiment, die de nadruk legt op de waarden van goed voedsel, goede landbouw en goede doelen waarvoor het merk bekend staat.

Waitrose Duchy Organic werd oorspronkelijk opgericht als Duchy Originals door ZKH The Prince of Wales om biologische landbouw te promoten. Het assortiment werd iets meer dan 10 jaar geleden exclusief naar Waitrose gebracht na een unieke licentieovereenkomst die Waitrose de exclusieve rechten op het assortiment gaf. Het assortiment is nu uitgegroeid tot een aanbod van meer dan 300 voedingsmiddelen en dranken. Het is niet alleen populair in het VK, maar wordt ook geëxporteerd naar meer dan 30 landen wereldwijd.

Voor meer informatie: www.waitrose.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven