Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"In de out-of-home markt kunnen we echt impact maken"

Mintjes gaan de grens over

Tholen - Max's Mints heeft de afgelopen maanden mooie stappen gezet. In oktober nam Holland & Barrett Max's Mints in het aanbod op. En de biologische mintjes in de zeer herkenbare blikjes liggen sinds november bij BioPlanet in België in het schap. En daar bleef het niet bij, vertelt Floor van der Steen: "We zijn inmiddels ook in Duitsland verkrijgbaar, bij Alnatura. En we zijn druk om onze plannen voor de Duitse markt verder uit te werken."

Ondanks de coronacrisis heeft Max's Mints dus de nodige vooruitgang geboekt. Floor: "Waar rond deze tijd vorig jaar de focus vooral op uitbreiding in de out-of-home markt lag, hebben we juist in de retail grote stappen gezet. Toch willen we dit nog heel graag realiseren; in de out-of-home markt kunnen we echt impact maken en een grote nieuwe groep niet-bio-consumenten bereiken. Dit kunnen we na deze crisis hopelijk weer terug oppakken. De interesse was er ook zeker. Eén van de geïnteresseerde partijen zag ons als 'challenger brand' zitten voor bij de kassa."

Floor van der Steen

Ruimte maken voor bio-mintjes
De aanhouder wint, zo blijkt ook hier. “Het is zeker een project van lange adem, maar we zijn heel blij met de stappen die we nu maken. We hebben een product gemaakt dat er nog niet was, dus ook de markt was er nog niet. Heel veel consumenten beseffen niet wat er mis is met conventionele varianten, terwijl deze producten kunstmatige ingrediënten bevatten en met de verpakking bergen plastic gecreëerd wordt. Daarom is het essentieel om goed uit te leggen waarin ons verhaal onderscheidend is. Ik ben er van overtuigd dat er ruimte voor is. In gesprekken met potentiële afnemers leggen we de focus op het feit dat ze met Max's Mints geholpen worden aan een verantwoord en aantrekkelijk kassa-assortiment. Richting de consument willen we benadrukken dat mintjes ook op een verantwoorde wijze gemaakt kunnen worden en dat Max's Mints er lekker en mooi uitzien."

Voor meer informatie:

Floor van der Steen
Max's Mints
06 16179492
Floor@maxsmints.com 
www.maxsmints.com