eSPECIAL BIOFACH dag 2

Matchmaking, roundtables, online stemmen en virtuele borrels

Tholen - De tweede dag van de eSPECIAL BIOFACH VIVANESS is in volle gang. We leggen met z'n allen deze dagen een stuk minder kilometers af. Niet alleen op de rails, weg en in de lucht, maar uiteraard ook op de beursvloer. Uit onze rondgang langs de Nederlandse exposanten blijkt dat het live contact met klanten en collega's uit de internationale bio-branche erg gemist wordt. Voor velen begon het gisteren nog wat onwennig en het systeem en de verbinding werkten niet altijd mee. De communicatie via Talque is ook niet voor iedereen gesneden koek. 

Matchmaking
Er is waardering voor het feit dat het platform veel mogelijkheden biedt. Op basis van zoekprofielen kan je eenvoudig met potentiële klanten in contact komen. En andersom werkt dit natuurlijk ook. Patricia van Heffen vertelde namens DO-IT bijvoorbeeld: "De matchmaking-functie werkt voor ons heel goed. Aan de hand van categorieën worden bezoekers en exposanten gematcht en komen de juiste partijen dus met ons in contact." Ook Erik van Luyn (Bonvita) gaf aan dat ze online zeker gevonden worden, vooral door aanbieders van grondstoffen. 

De stembussen zijn geopend
Ook dit jaar worden de Best New Product Awards uitgereikt (vrijdagmiddag om precies te zijn). Sinds woensdagavond kan er gestemd worden. Waar we normaliter rustig rond kunnen struinen rond al het nieuws dat de exposanten te bieden hebben op de Novelty Stand, moeten we nu door een lange lijst genomineerden scrollen. Er zijn in totaal 7 categorieën. Onder alle deelnemers zullen 'Foodies & Beauties Boxes' worden verloot, gevuld met diverse Product Novelties. 

Hieraan nemen ook Nederlandse bedrijven deel:

  • Bee honest cosmetics Shampoo bars & conditioners.
  • Brinkers met 8 verschillende chocopasta's.
  • Berrico met cranberry's (less/no sugar)
  • Fairtrade Original heeft twee Direct Trade Coffee-producten aangemeld: Espresso beans en filter coffee.
  • Yellow Chips - Go Pure organic vegetable chips mixed varieties Chioggia beet, parsnip & purple sweet potato.
  • De Halm met kruidengranola 'Herb granola Coconut/Rosemary/Almond' en Oat Porridge Turmeric & Apple.
  • Lovechock - Golden White Hazelnut Acerola.
  • Amaizin met twee producten (Noodle Box en Noodle Cup).
  • The Pure Goat Company met Organic Follow-on milk 2.
  • Skoon met Skoon Solid Shampoo (Color & Shine).

Op deze pagina kan men stemmen op zijn/haar favoriet. 

Interactie met o.a. roundtables
Er zijn verschillende opties om wat extra interactie te creëren. Wat te denken van een E-meet and greet of de 7 minuten durende 'wake up excercise' met Pukka die gisterenochtend gehouden werd?  Een andere mogelijkheid is het organiseren van een Roundtable. Allard Bakker deed dit op de eerste beursdag namens De Groene Weg. Het ging om een roundtable rondom het thema 'Samenwerken in de supply chain voor biologisch vlees'. Allard: "Die liep erg goed. Er waren aardig wat deelnemers en er ontstond een leuke interactie over stellingen die ik 'op tafel' heb gelegd. Je merkt dat er in Duitsland veel aandacht is voor bio en dat zie je meteen terug wanneer je een dergelijk thema ter sprake brengt."

De beginpagina van de 'roundtable' van De Groene Weg. 

Borrelen blijkt ook gewoon mogelijk
Ook borrelen ter afsluiting van een beursdag blijkt gewoon mogelijk. Dit bewezen imkerij De Traay en De Halm gisterenavond. 

Dennis van Teylingen en Lex Drost van De Traay proosten tijdens de virtuele borrel met Rob van den Berg, René van der Locht en Youri van der Heijden (op het scherm).

"Wij waren erBIJ", zegt Youri heel toepasselijk in een reactie op LinkedIn. 

Voor meer informatie: www.biofach.de 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven