Omzet Arla biologisch groeide in 2020 met 17,8%

Arla Foods Nederland sluit 2020 af met een sterke omzetstijging van haar strategische merken. Ook in 2020 zette de zuivelcoöperatie de groei van de afgelopen jaren voort, ondanks een daling in foodservice vanwege de coronapandemie. In 2020 bereikte het bedrijf een omzetgroei van 9,8% in strategische merken. Onder andere Arla biologisch, Arla Lactofree, Arla skyr, Melkunie Breaker en Protein, Lurpak, Starbucks en Apetina zorgden in 2020 voor een groei in omzet.

Arla Foods Nederland anticipeerde snel op de COVID-19 situatie en paste haar activiteiten in 2020 aan om de piek in thuisconsumptie op te vangen en tegelijkertijd de negatieve effecten in foodservice te compenseren. Het marktaandeel van Arla Foods groeide in het Nederlandse supermarktkanaal van 9,5% in 2019, naar 9,9% in 2020. 

Omzetgroei strategische merken zet door in 2020
De omzet van het merk Arla groeide in 2020 met 23,3% ten opzichte van 2019. Arla biologisch kende in 2020 een omzetgroei van 17,8%. De introductie van een duurzamere 1 kg verpakking van Arla skyr droeg onder andere bij aan een omzetgroei van 44,7% van Arla skyr. De Melkunie concepten Protein en Breaker kenden een omzetgroei, waardoor de omzet van het totale merk Melkunie (waaronder ook dagverse melk) met 4% toenam. De grootste procentuele omzetgroei werd behaald op het merk Starbucks, met 38,4%.

Vlucht e-commerce
In 2020 heeft Arla Foods’ e-commerce een grote vlucht genomen. De thuisconsumptie groeide aanzienlijk en veel consumenten gingen over op koken en bakken. Dit stimuleerde de verkoop van zuivelproducten op online kanalen. De omzet van Arla Foods Nederlands’ e-commerce in dagverse zuivel groeide in 2020 met 81%. 

Voor meer informatie: www.arla.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven