Erik van Luyn, Bonvita:

"Ons eerste Valentijnseizoen is een groot succes"

De speciale vegan Valentijn chocolade die Bonvita dit jaar voor het eerst op de markt bracht, was zo’n groot succes dat de verpakkingen van de tabletten al snel waren uitverkocht. "Dat de Nederlandse groothandels dit product niet hebben opgepakt, was achteraf een gelukje, want vooral in Duitsland zijn tienduizenden chocolade tabletten naar de natuurvoedingswinkels gegaan.", blikt Erik van Luyn terug. "Dat hadden we niet verwacht."

Enkele Nederlandse webwinkels hebben de producten wel in hun assortiment opgenomen. "Zij kregen een alternatieve verpakking. De kartonnen enveloppe met venster moest vervangen worden door een sticker. Misschien net zo mooi, wel iets fragieler."

De verkoop ging zo hard, dat de kartonnen verpakking opraakte en vervangen moest worden met een sticker.

In de productie van Bonvita bleef het na de Kerst druk. Na kerstmis konden de chocolatiers meteen door met het vormen van hartjes en decoreren van tabletten. "Een deel van het succes is vast te danken aan een risicoloze inkoop", zegt Erik. "Alles wat overblijft na Valentijn is geschikt voor moederdag of iedere andere cadeau gelegenheid. De verkoop blijft maar doorgaan. Zelfs vandaag zijn er nog vegan hartjes verkocht."

Vegan chocoladehartjes

 

Voor meer informatie: 

Erik van Luyn
Bonvita
Newtonstraat 7
4004 KD Tiel
0344 639300
e.vanluyn@bonvita.com     
www.bonvita.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven