Per 1 februari is Marieke Hermans (33) de nieuwe directeur van het in Amsterdam gevestigde ontbijtmerk Oot Granola. Oot begon in 2018 als klein ontbijtmerk dat vers gebakken, suikerarme granola's per post verstuurt. De onderneming groeide de afgelopen drie jaar explosief en heeft nu 45.000 klanten in Nederland en België.
Hermans stond aan de wieg van ERIKS Digital waar ze tot voor kort directeur was. Over de overstap naar Oot Granola zegt Hermans: “Ik was zelf al klant omdat ik behoefte had aan een makkelijk en lekker ontbijt zonder toegevoegde suikers. Het is heel fijn om dagelijks af te trappen met een gezonde kickstart, ik merk dat het een positieve impact heeft op de rest van mijn dag. Ik kijk ernaar uit om, vanuit mijn scale-up ervaring en affiniteit met datagedreven marketing, verantwoord ontbijten nog verder op de kaart te zetten.”
Oprichter Valentine van der Lande gaat zich fulltime richten op de uitbreiding van het assortiment en het uitbouwen van externe relaties. Oot Granola verwacht de komende drie jaar te vertienvoudigen en heeft de ambitie het grootste gezonde ontbijtmerk van Europa te worden.
Meer mensen gezond laten ontbijten
Bewust en verantwoord eten is voor steeds meer consumenten een prioriteit, de markt voor gezonde ontbijtproducten zit daardoor stevig in de lift. Het afgelopen jaar groeide Oot, dat alleen online te bestellen is, met meer dan 300 procent. Oprichter Van der Lande kiest er bewust voor om Hermans als directeur aan te stellen voor de volgende groeifase: "Marieke bouwde al een keer een bedrijf van 0 naar 100 man en heeft veel internationale B2C-ervaring. We groeien heel hard en het bedrijf vraagt stevige managementervaring voor de volgende fase. Mijn hart ligt bij innovatie. Ik ga ervoor zorgen dat we ons assortiment uitbreiden met zulke lekkere producten, dat je bijna niet kunt geloven dat ze ook nog goed voor je zijn."
Voor meer informatie: www.oot.nl