The GUTsy Captain lanceert suikervrije kombucha

Europa’s grootste Kombucha merk, the GUTsy Captain, lanceert een suikervrije en calorievrije Kombucha range om in te spelen op de sterk groeiende vraag naar gezondere dranken zonder suiker.

Drie smaken
The GUTsy Captain Kombucha ZERO is een frisse, licht bruisende en biologische Kombucha op basis van gefermenteerde thee. De Zero range is geïntroduceerd in de drie bestverkopende smaken van de succesvolle reguliere range; Original, Ginger Lemon en Raspberry. De smaken zijn momenteel verkrijgbaar in 250ml cans en 400ml PET. Later dit jaar ook in 300ml glas en 1000ml PET.

"We weten dat consumenten overtuigd zijn van de smaak van onze Kombucha – mede ook door het winnen van internationale awards als de Great Taste award en recent nog de Aurora International Taste Challenge. Daarnaast is uit ons recente smaakpanel gebleken dat 68% van de consumenten die onze Zero producten heeft geprobeerd, hierdoor vaker Kombucha zal gaan drinken*. Verder geeft zes op de tien aan de smaak van de nieuwe Zero range te beoordelen als goed tot uitstekend en het te zullen kopen”, aldus Ines Freitas, chief marketing officer. "Dit heeft ons echt het vertrouwen gegeven dat ons merk de Kombucha met de beste smaak is."

Incrementele groei stimuleren door consumenten aan te trekken die vanwege de huidige suikerniveaus niet consequent Kombucha kopen, is een belangrijk onderdeel van de ambitie van het merk om consumenten te inspireren en te helpen om betere keuzes te maken. "Onze uitdaging was om met de categorie een breder publiek aan te spreken met relevante, innovatieve introducties” aldus Freitas.

Naast het feit dat de ZERO varianten perfect zijn voor iedereen die minder calorieën en suiker willen consumeren, is het nog steeds 100% Kombucha. De Kombucha wordt langer gefermenteerd zodat er geen suiker overblijft, verder wordt het gemaakt volgens dezelfde traditionele en authentieke manier als de huidige range.

Kombucha is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de grote successen in de frisdrankencategorie, omdat shoppers die zich richten op gezondheid en welzijn op zoek zijn naar producten met functionele eigenschappen. Door het toevoegen van de nieuwe suikervrije range, die ongekoeld kan worden bewaard, wordt de productcategorie nog toegankelijker.

Voor meer informatie: www.d-drinks.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven