Tholen - 41 procent van de bezoekers van de workshop van Eshuis gaf aan een duurzame verpakking te gebruiken. 44 procent nog niet en 17 niet. Het gaf een klein idee van het profiel van de deelnemers aan deze workshop.
Trend
Het verduurzamen van verpakkingen is een trend volgens Niels Gort, die de workshop gaf, "54% van de consumenten heeft interesse om producten in duurzamere verpakkingen te kopen en 74% van de millennials is bereid meer te betalen voor een product in een duurzame verpakking’. Volgens Niels is dit het moment voor producenten om in te haken op deze trend. "Het verduurzamen van verpakkingen kan op twee manieren in de keten; duurzamere bronnen voor de productie van verpakkingen of het eenvoudiger recyclen aan het einde van de keten. Duurzame bronnen inzetten kan door FSC gecertificeerd materiaal, gerecycled materiaal of organisch materiaal en dunnere materialen te gebruiken."
Verduurzaming van een organisatie gaat verder dan de verpakking, stipt Niels kort aan. "Als je gaat voor duurzaamheid, dan moet het complete verhaal achter de organisatie kloppen. Denk aan de keuze voor elektrische auto’s en zonnepanelen. Door een compleet verhaal te creëren kan het vertrouwen in een organisatie toenemen, en kan deze uitstraling ook omgezet worden in marketing activiteiten."
Terug naar de basis
De producten van Eshuis bestaan uit vier verschillende categorieën; zelfklevenede etiketten, kaasetiketten, shrink sleeves en flexibele verpakkingen. Door dit aanbod bied Eshuis een breed aanbod aan duurzame verpakkingen. ‘De verpakking van je product is belangrijk in de schappen, onderscheid je van de concurrent en trekt de aandacht van de consument’, aldus Niels. Met duurzame verpakkingen ga je terug naar de basis, een aantrekkelijk product voor de consument maar wel met een kleinere ecologische voetafdruk.
Voor meer informatie:
Eshuis
www.eshuis.nl
Niels Gort
niels.gort@eshuis.nl