Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
efko en Vitana lanceren nieuwe productlijn

Knapperige winterslamix in CO2-neutrale verpakking

De markt voor ultraverse salades en convenience producten met groenten erin groeit snel. Steeds meer Oostenrijkers kopen de praktische, ready-to-eat producten. Zeer vaak zijn deze levensmiddelen ter bescherming in plastic verpakt. efko, Oostenrijks grootste producent van zure groenten, ziet een centrale opgave in de verzorging van de Oostenrijkse consumenten met verse groenten. efko, traditioneel toegewijd aan de natuur, zet met de nieuwe, innovatieve verpakking van verse wintergroenten uit Oostenrijk een verdere belangrijke stap op het gebied van duurzaamheid binnen de gehele toegevoegde waardeketen.

Regionale wintergroenten uit duurzame vollegrondsteelt
De knapperige bonte groenten in de slamix stammen voor 100% uit Oostenrijkse landbouw. Vollegrondsteelt die het klimaat ontziet en korte transportafstanden maken het product tot een regionaal seizoensalternatief in het convenience schap. De smaakvolle wintermix, bestaande uit knapperige Chinese kool gemengd met fijngesneden rodekool en wortelen, brengt eenvoudig en ongecompliceerd afwisseling in iedere saladeschotel.

Innovatieve, duurzame CO2-neutrale verpakking
Gesneden en gewassen worden de ingrediënten van de nieuwe efko-slamix in een bijzonder milieuvriendelijke folie verpakt. Deze wordt voor het grootste deel uit dennenolie geproduceerd, een bijproduct uit de papierindustrie. Hiermee worden bronnen duurzaam bespaard en een 100% CO2-neutraliteit wordt aantoonbaar gegarandeerd. "Onze verpakking is voor 100 procent recyclebaar en beschermt het levensmiddel net zo goed als een gebruikelijke verpakking. Met de nieuwe, innovatieve verpakking voor de winterslamix passen we het principe 'cradle to grave', oftewel de gehele weg van de grondstof van een product tot aan het weggooien van het afval, consequent en duurzaam toe“, zegt Markus Pois, directeur van Vitana Salat- und Frischeservice GmbH uit Wenen, over de verpakkingsinnovatie waarmee de beste Oostenrijkse kwaliteit nu heel natuurlijk wordt verpakt.

Bij Vitana Salat- und Frischeservice GmbH produceert ment verse en ultraverse salades en convenience producten met groenten voor de levensmiddelenhandel en horeca. Met Vitana als een 100% dochter heeft efko Frischfrucht und Delikatessen GmbH uit Eferding (Oberösterreich) de vooraanstaande Oostenrijkse producent van verse convenience producten onder haar eigen hoede. Voor efko is versheid een belangrijk werkterrein. Met de geplande investering in een hoogmoderne productie-installatie bij Vitana creëert efko als één van de grootste Oostenrijkse verwerkers van groenten en fruit ruimte voor duurzame groei op het gebied van versheid.

Praktische grootte zorgt voor afwisseling in de koude tijd van het jaar
De nieuwe efko winterslamix is in de retail verkrijgbaar. De praktische en duurzaam geproduceerde 250 gram zak is ideaal geschikt voor een snelle en afwisselende salademaaltijd.

Ook door middel van reclames wordt de aandacht getrokken
De introductie van de nieuwe efko winterslamix wordt ondersteunt door een breed reclamepakket. Het doel: veel saladeliefhebbers op hun favoriete kanalen bereiken. Het begint met een omvangrijke online campagne. Deze is reeds in november 2020 gestart. In het kader van een samenwerking met de bekende food-blogster Cooking Catrin zorgt zij met recepten en posts op haar blog en haar social media kanalen voor aandacht voor het product in de community. Aanvullende informatie over het product en de verpakking vinden de consumenten op een eigen promotiesite, die eveneens in november 2020 gelanceerd werd. De online-activiteiten worden gecompleteerd met een prijzenspel op Facebook en Instagram in januari 2021.

Bovendien start in januari 2021 de Oostenrijkse postercampagne. Op 16 posters wordt het nieuwe slaproduct smaakvol aan de Oostenrijkers gepresenteerd. Geprinte advertenties en doelgerichte mediaoptredens in januari completeren de promotie. "Verse Oostenrijkse groenten uit vollegrondsteelt verpakt in een innovatieve CO2-neutrale folie, dat is in deze vorm uniek. Hiermee maken we het voedings- en klimaatbewuste consumenten gemakkelijker dan ooit om voor een verse salade te kiezen“, aldus Nina Brandtner, BA, productmanagement efko.

Voor meer informatie:
www.efko.at 
https://www.vitana.at/  

Publicatiedatum: