Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Martha Jeuken (DO-IT) gaat het wat rustiger aan doen

Dertig jaar lang was Martha Jeuken hét gezicht van DO-IT en de merken La BIO IDEA en Amaizin. Ze was verantwoordelijk voor Public Relations en organiseerde alle beurzen in binnen- en buitenland. 

Oorspronkelijk is Martha opgeleid als laborant. Ze was leidinggevende van een laboratorium afdeling in een ziekenhuis, maar had het hier niet echt naar haar zin. Haar hart lag in die tijd al bij biologische voeding, toen nog in de kinderschoenen. Daarom besloot ze in 1983 een carrière switch te maken en ging werken voor De Groene Raad. Deze stichting had als doel om biologische bedrijven, die vaak gestart waren vanuit een louter ideële achtergrond, te helpen met management en de commerciële bedrijfsvoering.  Martha ontwikkelde in deze functie tal van activiteiten om de biologische branche te doen groeien. De organisatie en deelname aan diverse beurzen was daar een onderdeel van. Zo werd ze de Nederlandse vertegenwoordiger voor de eerste BIOFACH, die destijds in Wiesbaden, en later in Frankfurt, werd georganiseerd. Ze bleef dit doen totdat de BIOFACH verhuisde naar Neurenberg.

Toen de stichting na enige jaren werd opgeheven startte Martha haar eigen bedrijf onder dezelfde naam en ging verder aan de slag voor verschillende biologische bedrijven.

In die tijd kwam ze in contact met Poppe Braam, één van de Nederlandse pioniers in biologische voeding. Toen Poppe in 1990 het bedrijf DO-IT (Dutch Organic International Trade) oprichtte werd Martha meteen verantwoordelijk voor alle PR-gerelateerde zaken, waaronder de beursdeelnames. Omdat DO-IT een internationaal opererend bedrijf is (100% biologische food ingredients en consumer products), werd Martha een vertrouwd gezicht op biologische beurzen door heel Europa. Er zijn weinig mensen in de branche die Martha niet kennen.

"Inmiddels is Martha ruim 30 jaar actief binnen de biologische voeding en heeft de branche volwassen zien worden. Een mooi moment voor haar om het wat rustiger aan te gaan doen", vertelt Annemiek Flantua namens DO-IT.

"Afgelopen BIOFACH hebben we haar in het zonnetje gezet voor alles wat ze al die jaren voor ons heeft gedaan. Voor de DO-IT collega's is Martha echt 'Mama Biofach'. Ze organiseerde alles altijd perfect; van de heenreis, de opbouw van de stand, tot aan de befaamde DO-IT etentjes 's avonds waarbij altijd tal van buitenlandse relaties aanschuiven."   

Martha werd tijdens BIOFACH 2020 al in het zonnetje gezet. Hier overhandigde Poppe haar een gouden sjerp. 

"We zullen haar missen, maar gelukkig blijft al haar kennis en kunde wel in de buurt, want ze blijft actief voor DID-IT, een onderneming van Poppe Braam."

Voor meer informatie: martha@diditorganic.nl    

Publicatiedatum: