Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Youri van der Heijden, exportmanager bij De Halm:

"Markt anders benaderen vanwege gebrek aan fysieke beurzen"

Tholen - De Halm zet sinds een paar jaar serieuze stappen op de internationale markt. Waar ze zelf twee internationale merken hebben geïntroduceerd, 'QROP' en 'OATS&MEAL', produceren ze ook producten voor verschillende buitenlandse bedrijven. Om de activiteiten in het buitenland verder te kunnen uitbreiden, is deelname aan grote Europese beurzen van groot belang. Na de BIOFACH in februari kwam dit helaas vanwege de wereldwijde pandemie op een zeer laag pitje te staan. Youri van der Heijden, exportmanager bij De Halm, kijkt ondanks alles toch met een goed gevoel terug op het afgelopen jaar.

"Het gebrek aan fysieke beurzen dwingt ons nog meer om de markt anders te benaderen. Dit doen we onder andere met matchmaking, maar ook door proactief de Europese markt te benaderen, zowel on- als offline", vertelt Youri. 

De standfoto voor de Biojournaal-fotoreportage van BIOFACH 2020 (Youri staat rechts). 

Eén van de bedrijven waar De Halm voor produceert is het Deense Kinoa Foods. Dankzij bemiddeling van het Enterprise Europe Network kwamen beide bedrijven met elkaar in contact. "Dit netwerk koppelt bedrijven in Europa, die elkaar van dienst kunnen zijn. EEN-adviseur Annemarie Destrée wees ons op een Deens merk dat een nieuwe partner zocht voor het produceren van hun muesli en granola. Er werd contact gelegd met Katja en Morten Krause Jensen van Kinoa Foods en na een bezoek van hen aan onze productielocatie in Heeswijk-Dinther kwamen we al snel tot een overeenkomst voor de productiesamenwerking", aldus Youri. De producten van Kinoa Foods worden nu alleen nog in Denemarken verkocht, maar Youri geeft aan dat een introductie in Nederland mogelijk een volgende stap is.

Morten en Katja van Kinoa. Bron: Facebookpagina Kinoa. Voor meer informatie: www.kinoa.dk

Youri vertelt dat De Halm zeker de ambitie heeft om de activiteiten op de buitenlandse markt nog verder uit te breiden. Dit hoopt hij onder meer te bereiken door deelname aan zogeheten matchmakings-evenementen. "Ons aangescherpte bedrijfsprofiel staat op het EEN-netwerk. En Annemarie houdt de matchmakingkansen voor ons in de gaten. Matchmakingevenementen zijn met name interessant omdat je met de nodige voorkennis in de gesprekken met potentiële samenwerkingspartners meteen de diepte in kunt. Dit maakt dergelijke gesprekken heel efficiënt."

Voor meer informatie:

Youri van der Heijden
Meesters van De Halm
De Morgenstond 15
5473 HE Heeswijk-Dinther
T: 0413-293090
M: 06-29296712
youri@dehalm.nl  
www.meestersvandehalm.nl