Erik Does (Ekoplaza):

"We hebben geen concrete groeiambitie maar groeien wel"

Ekoplaza nam vorig jaar concurrent Marqt over en fuseerde met de Belgische groothandel Biofresh. Als de laatste Origin’O-supermarkten van dit Belgische merk zijn omgebouwd naar de Ekoplaza-succesformule, zijn er honderd filialen in de Benelux. Bepaald niet verkeerd voor een bedrijf waarvan directeur Erik Does stelt dat hij 'niet erg geïnteresseerd is in winstmaximalisatie'. Voor hem is het ultieme doel een beweging in gang te zetten die een gezonde levensstijl voor iedereen haalbaar maakt.

In het boek LiEF vertelt Erik over bovengenoemde veranderingen in het bedrijf, hoe hij de groothandel inrolde en wat duurzaamheid volgens hem betekent. Een deel van dit interview lees je bij De Ondernemer.

Bron: De Ondernemer


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven