Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Yili Group investeert 4,3 miljard dollar in bio-zuivelproductie

"Sterke en vertrouwde voedingsmerken lijden niet onder corona"

De Britse onderzoeksbedrijf Brand Finance heeft een inschatting gemaakt welke impact de coronacrisis zal hebben op de 500 grootste merken in de wereld. De onderzoekers voorzien een waardedaling van deze merken van 1 biljoen dollar. Op voedingsmerken heeft de coronapandemie echter weinig invloed.

Brand Finance schat de waarde van de merken het Zwitserse voedingsconcern Nestlé het hoogst in binnen deze sector. De waarde daarvan wordt ingeschat op ruim 20 miljard dollar. Dat is 3,4% meer in vergelijking met vorig jaar. Op behoorlijke afstand volgen de merken van de Chinese zuivelproducent Yili Group. Yili heeft overigens in eigen land 4,3 miljard dollar geïnvesteerd in de bouw van een hoogwaardige biologische zuivelproductiebasis in Mongolië, die naar verwachting 60.000 banen zal genereren en de lokale landbouw en logistiek zal stimuleren. Unilever bezet plaats 10 en scoort hoger op de ranglijst in vergelijking met vorig jaar.

Klik hier voor de publicatie Food and Drink 2020 op de website van Brand Finance.

Bron: Brand Finance

Publicatiedatum: