De Britse onderzoeksbedrijf Brand Finance heeft een inschatting gemaakt welke impact de coronacrisis zal hebben op de 500 grootste merken in de wereld. De onderzoekers voorzien een waardedaling van deze merken van 1 biljoen dollar. Op voedingsmerken heeft de coronapandemie echter weinig invloed.
Brand Finance schat de waarde van de merken het Zwitserse voedingsconcern Nestlé het hoogst in binnen deze sector. De waarde daarvan wordt ingeschat op ruim 20 miljard dollar. Dat is 3,4% meer in vergelijking met vorig jaar. Op behoorlijke afstand volgen de merken van de Chinese zuivelproducent Yili Group. Yili heeft overigens in eigen land 4,3 miljard dollar geïnvesteerd in de bouw van een hoogwaardige biologische zuivelproductiebasis in Mongolië, die naar verwachting 60.000 banen zal genereren en de lokale landbouw en logistiek zal stimuleren. Unilever bezet plaats 10 en scoort hoger op de ranglijst in vergelijking met vorig jaar.
Klik hier voor de publicatie Food and Drink 2020 op de website van Brand Finance.
Bron: Brand Finance