Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Too Good To Go meest inspirerende organisatie voor Nederlanders

Anti-verspillingsapp Too Good To Go is volgens Nederlanders de meest inspirerende organisatie. Het bedrijf staat dit jaar voor de tweede keer op rij op nummer 1 in de Inspirerende 40. Het bedrijf wordt geroemd omdat ze oplossing biedt voor een vraagstuk dat veel mensen al lang dwars zit en waar ze niets aan konden toen, tot de komst van Too Good To Go. Tesla en WNF staan op nummer twee en drie.

Too Good To Go
Uit het representatieve marktonderzoek blijkt dat Too Good To Go het beste scoort op visie, relatie. Op Innovatie is zij tweede. Joost Rietveld bracht in 2018 dit Deens initiatief naar Nederland. Via de app kun je eten dat anders door horeca en winkels weggegooid wordt voor een klein bedrag kopen. Tijdens de intelligente lockdown stelde TGTG haar platform beschikbaar voor reguliere afhaalmaaltijden.

Inspirerende 40
Voor het 10e jaar op rij werd de inspirerende 40 samengesteld. Dit wordt gedaan op basis van representatief marktonderzoek van Dynata in opdracht van strategisch adviesbureau Synergie. Joris van Zoelen van Synergie: "Inspiratie is de windvaan die wijst wat je in de nabije toekomst kunt verwachten. Zo zagen we ruim voor hun grote doorbraak dat Tony's chocolonely en Tesla heel hoog scoorde in de lijst. De daling van Hema in de inspirerende 40 ging ook vooraf aan de economische teruggang."

De doorbraak van de Impactorganisatie
De nummer 1-positie van Too Good To Go staat niet op zich. Het bedrijf stelt een maatschappelijk probleem centraal. Het businessmodel is gericht op de oplossing van het probleem, niet van het maken van zoveel mogelijk omzet en winst. Van Zoelen: "Sinds 2015 zien wij deze ontwikkeling van 'business for good' groeien. Inmiddels bestaat de helft van de inspirerende 40 uit dit soort impact organisaties. Het zijn organisaties die de markt leiden. Ze leiden doordat zij de richting aangeven en gevolgd worden in plaats van de de markt beheersen."

De ranglijst en het rapport zijn op vrijdag 13 november bekend gemaakt in Utrecht. Andere bio-gerelateerde bedrijven in de ranglijst zijn Fairtrade Original (positie 6), Seepje (positie 13), PICNIC (positie 24) en Ekoplaza (positie 32).

Klik hier voor het rapport.

Voor meer informatie: www.inspirerende40.nl 

Publicatiedatum: