"Gaan bio-snackaanbod met het merk Moonpop verder uitbouwen"

Popcorn op de borrelplank?

Tholen – D-drinks introduceerde in de zomer Moonpop biologische popcorn. Moonpop is het eerste eigen merk van de importeur en distributeur van natuurlijke en gezonde dranken en snacks. “Met popcorn zitten we bovenop de trend. Ook in het bio-kanaal is dit een groeiende categorie, maar het was nog te klein voor waar de markt nu staat.  We zagen dus kansen, maar geen van de bestaande merken voldeed aan onze wensen. Ook oogden de producten vaak wat saai. Daarom hebben we dit eigen merk ontwikkeld", vertelt Jurgen Frodyma, commercieel directeur bij het in 's-Hertogenbosch gevestigde D-drinks.

De ontwikkeling van het merk Moonpop en de eerste producten heeft ongeveer een jaar in beslag genomen. "We proberen wel echt iets te creëren waarin alles samenkomt. De smaak en kwaliteit zijn het allerbelangrijkste. Ook gaan we voor een mooi verhaal, een uniek design en een kleurrijke verpakking." De biologische maïs, die vanzelfsprekend de basis vormt voor de popcorn en seasoning moeten van hoge kwaliteit zijn. "En we willen zo dicht mogelijk bij huis produceren."

Nieuwe variant in aantocht
Er zijn nu 3 verschillende varianten popcorn: Farmers Paprika, Lovely Sweet'N Salty en Sailor Sea Salt. Waarom is voor deze varianten gekozen? "We wilden de basis hebben, waar mensen op instappen. We zijn nu ook op zoek naar nieuwere varianten. Binnenkort introduceren we bijvoorbeeld de Sweet Chili. Hiermee leggen we de link naar de borrelplank. Waarom zou daar geen popcorn op kunnen liggen? Met onze popcorn willen we verschillende momenten pakken, het is meer dan alleen een snack voor bij de film."

Merk verder uitbouwen
D-drinks wil het merk Moonpop verder uitbouwen. "Het zal niet stoppen bij popcorn. We willen het bio-snackaanbod met het merk Moonpop nog verder gaan uitbouwen. De reacties op de popcorn zijn boven verwachting goed. Vanuit de bio-winkels waren ze eerst wat huiverig, maar ook daar zien ze de verkoop omhoog gaan. Ik denk dat dit deels komt door de aantrekkingskracht van onze verpakkingen. Eind dit jaar lanceren we 2 nieuwe sterke categorieën onder het merk."

Snacks voor de 'lichtgroene consument'
Waarom heeft D-drinks er voor gekozen om Moonpop nu te introduceren? Jurgen: "D-drinks heeft inmiddels voldoende body om een eigen merk te kunnen dragen. We beschikken over voldoende distributiemogelijkheden en knowhow. We zijn al jaren zeer actief in de bio-branche en werken nauw samen met de winkeliers. Daarom denken we inmiddels goed te weten waar binnen de sector behoefte aan is. Waar tien jaar geleden het geitenwollensokkenimago nog overheerste, stapt nu de 'lichtgroene consument' ook de biowinkel in."

Jurgen is er van overtuigd dat dit bizarre jaar deze trend alleen maar verder zal versterken. “De consument van nu wil genieten, maar let ook op de gezondheid. Daarom denk ik dat deze coronacrisis niet eens zo verkeerd zal uitpakken voor biologisch. We willen graag helpen om de bio-snackcategorie verder in te vullen. Voor bio-producten met een goede kwaliteit en een mooi verhaal kunnen winkeliers bij ons aankloppen."

Voor meer informatie:

Jurgen Frodyma
D-drinks
Onderwijsboulevard 576
5223 DN ‘s-Hertogenbosch
088 1113600
Jurgen@d-drinks.nl  
www.d-drinks.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven