Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Alter Eco stelt zichzelf voor aan Nederland

'Good chocolate for good people'

100% vegan, 100% biologisch én 100% fairtrade. Zo luidt de belofte van chocolademerk Alter Eco. De campagne 'Good chocolate for good people' die samen met Lemon Scented Tea werd ontwikkeld is 30 oktober live. Niet en masse, maar heel gericht op de plek waar de specifieke doelgroep zich het meest bevindt: Instagram en Facebook. Niks nieuws, maar de manier op wel.

Choco-carrier
Speciaal voor mensen die hun handen vol hebben aan goed doen, bedacht het de choco-carrier. Dankzij deze fashionable wannahave blijft Alter Eco chocolade altijd in de buurt (van de mond). Zodat ook tijdens de vegan boodschappen en bomen planten,
genoten kan worden van heerlijk goede chocolade.



Eva van Duinen, Senior brand manager Wessanen Benelux:
"Alter Eco is een merk dat sinds de oprichting in 1998 werkt met kleine productiepartijen, wat ten goede komt aan de duurzame cacaoteelt. Een werkwijze waar de natuur niet aan kapot gaat en waar onze boeren ook van profiteren. Goed doen wordt beloond. Een gedachte die we graag aan ons merk koppelen."

Van vegan eten tot groener leven
Om precies de doelgroep te raken is er gekozen voor een influencer strategie op Instagram: het clubhuis voor pioniers op het gebied van duurzamer eten en beter omgaan met de planeet. Samen met influencers die goed bij het merk passen, gaat Alter Eco de choco-carrier en chocolade weggeven.

Over Alter Eco
Het merk komt oorspronkelijk uit Frankrijk en is in Nederland te verkrijgen in bio-schap van Albert Heijn. Alter Eco is onderdeel van het voedingsmiddelenconcern Wessanen. Kijk voor uitgebreide informatie op www.alter-eco.nl of volg Alter Eco op Instagram.

Agency: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk bij klant: Eva van Duinen
Fotografie: Ashkan Mortezapour

Publicatiedatum: