Broodcompany wil dé bakker van Utrecht CS worden

"Wij maken bio-producten voor de niet-bio-klant"

Tholen - Broodcompany heeft op 30 september een nieuwe winkel geopend op Utrecht Centraal Station. Het is de tweede winkel van het concept. "Dit is echt een toplocatie. Wij zijn er niet alleen voor de treinreizigers. Wij willen juist dé bakker van het station worden. Er wonen zo'n 3.000 mensen in appartementen boven Utrecht Centraal Station, voornamelijk expads. Dit aantal zal de komende jaren nog gaan verdubbelen. Voor hen willen we ‘de bakker om de hoek’ worden", vertelt oprichter Patrick Tissen. De verdere ambities zijn ook duidelijk: "De komende tien jaar willen we nog 10 tot 15 winkels gaan openen."



Hij erkent dat het zeker niet de makkelijkste tijd is om een nieuwe winkel te openen. "Zeker op het station is het nu niet eenvoudig. Maar ik heb het volste vertrouwen in het concept. Aan de locatie en de producten ligt het in ieder geval niet."

Patrick is erg blij met de locatie. "Het is echt een prachtige A1-locatie. De Broodcompany-winkel zit aan het begin van de Noordertunnel, bij de grootste fietsenstalling van Nederland. Het is de toegangspoort vanuit het centrum voor mensen die lopend en op de fiets naar het station komen. We willen hier echt onze sporen verdienen. De eerste reacties zijn zeer enthousiast. Er is veel waardering voor het feit dat je de bakker echt aan het werk ziet in de winkel. Het groot brood wordt voorgebakken, maar het kleinbrood, baquettes, pave, koeken en snacks bakken we in de winkel."



Patrick is sinds 2013 actief met biologisch brood en hij zit in totaal al 30 jaar in het bakkersvak. "Ik wilde Nederland aan lekker brood helpen, daarom ben ik samen met Meester Boulanger Peter Bienefelt aan de slag gegaan en daar is dit concept uitgerold. Om Broodcompany echt een gezicht te geven hebben we vervolgens een winkel geopend in Utrecht en daar is nu deze prachtige winkel op A1-locatie bij gekomen." De winkel heeft meerdere functies. "Het is ook een mooie plek om aan onze horecaklanten te laten zien wat we doen."



Zijn visie is duidelijk: "Wij maken bio-producten voor de 'niet-bio-klant'. De basis van onze broden bestaat uit biologische ingrediënten en dit combineren we met het vakmanschap van onze bakkers en een langdurig rust- en rijsproces van de degen. Zo'n 40% van de mensen die in onze winkels komen is al bio-consument, de rest komt voor de smaak."



Ze wilden vooral het biologische brood beter laten smaken. "Brood maken zonder toevoegingen is zeker een extra uitdaging. Maar wat mij betreft hoeft bio niet per definitie op bio te lijken. De nadruk ligt op de smaak hier. Daarmee realiseer je groei en krijg je bestaansrecht."

Shop-in-shop
Broodcompany biedt ook een shop-in-shop optie. "Hiermee komt Broodcompany als afdeling in een biologische verswinkel terecht. Wij begeleiden de winkelier hierbij op alle vlakken. Zo is er verpakkingsmateriaal beschikbaar, evenals prijskaartjes, flyers en dergelijke."

Voor meer informatie:

Patrick Tissen
Broodcompany B.V.
Turbinestraat 9
3903 LV Veenendaal
0318 762711
p.tissen@broodcompany.com  
www.broodcompany.com  


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven