RealFlavors gaat samenwerking aan met Clearspring

"Dit wordt echt ons allergrootste merk"

Tholen - RealFlavors is een samenwerking aangegaan met het Britse bio-merk Clearspring. Het zal uiteindelijk het allergrootste merk worden bij de in Zaltbommel gevestigde bio-groothandel. "We gaan een brede range Clearspring-producten in Nederland distribueren. Op de lange termijn zullen we bijna het volledige assortiment van Clearspring gaan voeren", vertelt Jordy Versteeg, oprichter van RealFlavors.

Een overzichtsfoto van de Clearspring-producten.

RealFlavors richt zich met name op zelfstandige winkeliers en natuurdrogisterijen. "Wij willen hen mooie producten bieden waarmee zij zich kunnen onderscheiden van bijvoorbeeld supermarkten in de omgeving die ook biologische producten aanbieden. Vanuit RealFlavors ondersteunen we de winkelier ook met marketingactiviteiten rond de merken. Dit doen we bijvoorbeeld al een tijdlang met Bauckhof, van dit Duitse merk zijn 70 tot 80 producten bij ons verkrijgbaar."

Versnippering
Jordy bezoekt ook regelmatig winkels in Duitsland om inspiratie op te doen. Wat valt hem daarbij vooral op? "Van merken als Sonnentor en Rapunzel staat vrijwel het volledige aanbod in het schap. Hier in Nederland is qua merken veel meer versnippering, wat zorgt voor een rommeliger schap."

Eén van de nieuwste producten: Clearspring Miso Minder Zout Bio 270 gram.

"Ons allergrootste merk"
De totale productrange van Clearspring bestaat uit zo'n 260 producten. Ongeveer een vijfde daarvan ligt nu in het magazijn van RealFlavors. "Enkele producten van Clearspring zijn al verkrijgbaar via andere groothandels, maar ze hebben nog veel meer mooie pure hoogwaardige producten. Clearspring staat met name bekend om de Japanse specialiteiten, er zijn echter ook volop Europese producten. Denk aan olijfolie, rijstcrackers, pindakaas en peulvruchten. Wij vonden het zonde dat dit zo beperkt werd aangeboden op de Nederlandse markt en hebben daarom besloten om bijna het volledige Clearspring-assortiment te gaan voeren. We zijn nu begonnen met 50 producten en dit gaat groeien tot meer dan 200."

De familie van Clearspring (Clearspring is na meer dan 25 jaar nog steeds een familiebedrijf).

De visie van het Britse familiebedrijf past volgens Jordy goed bij waar RealFlavors voor staat. "Ook wij zijn een familiebedrijf. Ik werk samen met mijn vader. We waarderen ook het feit dat Clearspring bijvoorbeeld kleine boeren wil ondersteunen en zich inzet voor de bescherming van biologische landbouwgrond. Het mooie is dat Clearspring in verschillende categorieën producten van goede kwaliteit biedt. Ze gaan ook graag een stapje verder. Zo bevatten de peulvruchten minder zout en kiezen ze voor 'paste' in plaats van poeder bij de meeste instant miso-soepen."

De Japanse matcha thee.

RealFlavors is begin dit jaar verhuisd naar een nieuw pand. na twee jaar werd Bruchem ingeruild voor Zaltbommel. "Hier hebben we de ruimte om verder te groeien en voldoende voorraad te houden." De coronatijd heeft qua ambities ook wel wat roet in het eten gegooid, erkent Jordy. "Dit is echt een lastige tijd om nieuwe winkels te gaan bezoeken. Die plannen blijven dus nog even op de plank liggen. Voorlopig focussen wij ons op vooral op het verruimen van het assortiment en daarin is deze samenwerking met Clearspring een hele mooie stap. Clearspring wordt uiteindelijk echt ons allergrootste merk."

Voor meer informatie:

Jordy Versteeg
RealFlavors
Valeton 4J
5301 LW Zaltbommel
085 9022924
j.versteeg@realflavors.nl  
www.realflavors.nl  


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven