Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Na landschappen nu iconische dieren op BUMI's verpakking

Nieuw: ready-to-eat pulled seitan

Tholen - De ready-to-eat seitan is de nieuwste productlijn van BUMI. "Dit product past perfect binnen BUMI's missie om traditionele vegetarische producten nieuw leven in te blazen", vertelt Florian Rath.

Hij omschrijft seitan als een voedzame lekkernij op basis van tarwe en bomvol eiwitten. "Het leent zich voor een breed scala aan gerechten door haar malse 'vleesachtige' structuur. Chinese Boeddhisten aten het 1000 jaar geleden al, maar in Europa is het relatief onbekend gebleven. Daar brengen wij graag verandering in!"

Net als de andere producten van BUMI is ook dit product gemarineerd. Florian: "We hebben het traditionele receptuur nóg lekkerder en voedzamer gemaakt en de seitan voorzien van een 'pulled' structuur waardoor het een super malse bite heeft. Net als bij onze ready-to-eat lupine tempeh hebben we gekozen om de producten gemarineerd aan te bieden, dit keer in de smaken Asian, Indian, Greek. Daarnaast hebben we ook een Natural variant waar je je eigen culinaire twist aan kunt geven. Door met een rijke selectie aan kruiden en specerijen te werken hebben we het zoutgehalte relatief laag kunnen houden. Het zoutgehalte bedraagt 0,9 gram per 100 gram."

Dieren op verpakking
BUMI betekent wereld in het Indonesisch. Dit komt ook terug in de verpakkingen. "Met onze verpakkingen brengen we een kleurrijke ode aan al het moois dat de aarde te bieden heeft. Ze brengen levendigheid in het doorgaans vrij kleurloze schap met vleesvervangers en zijn niet te missen voor nieuwsgierige consumenten. Waar we bij de lupine tempeh voor landschappen hebben gekozen heeft elke seitansmaak een dier op de verpakking dat iconisch is voor het land van de smaakrichting. De kartonnen sleeve is gemaakt van Paperwise, een materiaal op basis van landbouwafval. 100% boom-vrij dus!"

De andere producten van BUMI (lupine tempeh).

Hoe te bereiden?
BUMI's pulled seitan is ready-to-eat en kan dus zowel warm als koud gegeten worden. "Verwarm het kort in de pan, voeg het toe aan een curry of gebruik het direct in een wrap of salade."

Verkrijgbaarheid
De Naturel en Indiase variant zijn verkrijgbaar bij de grotere Ekoplaza's (3,99 euro) en via Udea (bestel nummers 31009 en 31010). De Aziatische en Griekse variant zijn later dit jaar verkrijgbaar bij Udea.

Natexpo
BUMI stond vorige week (21 en 22 september) op de Natexpo in Lyon. "De beurs was een groot succes voor ons, ondanks de coronamaatregelen. We hebben veel distributeurs, groothandels en winkelketens gesproken. Vrijwel iedereen reageerde erg positief op ons merk en producten. We hopen dan ook binnen afzienbare tijd ook de stap te kunnen gaan maken richting de Franse markt."

Voor meer informatie:

Florian Rath
BUMI Organics BV
Nieuwe Hemweg 2
1013 BG Amsterdam
020 8965143
Florian@bumi.nl  
www.bumi.nl