"Desinfectiemiddel gefabriceerd toen ijsproductie stil lag"

Creatief met 3D-ijs

Tholen - 3D-ijs is de nieuwste optie bij B&G Foodfactory. De mogelijkheden zijn eindeloos, vertelt operationeel directeur Marko Everts. "De klant bepaalt welke smaak ze er in verwerkt willen hebben. Qua ingrediënten geven wij de voorkeur aan biologisch, maar hierin laten we onze klanten vrij. Vervolgens maakt Pixsweet 3D Icepops de mal."

De mal wordt gemaakt van recyclebaar plastic en het stokje van papier. "Het voelt aan als plastic, het is zo gaaf dat er tegenwoordig zoveel mogelijk is op het gebied van verpakkingen."

Bio-3D-ijsjes voor Hof van Saksen. 

Marko geeft aan dat 'het 3D-verhaal' in populariteit toeneemt. "We beginnen hierin meer volumes te krijgen. Zo hebben we onlangs nog 'Selfie-ijsjes' gemaakt met behulp van deze techniek, snorretjes en dergelijke. We merken dat deze extra service tot nu toe vooral voor kleine concepten gebruikt wordt. Madurodam vroeg bijvoorbeeld om een ijsje in de vorm van een vliegtuig. We hopen onze activiteiten in de 3D-ijsjes nog verder uit te kunnen gaan breiden. Het mooiste is als we het hele jaar door zulk ijs kunnen maken."

'Selfie-ijsjes'.

Focus op ijs maken
B&G Foodfactory maakt ijsconcepten voor derden. Het in Surhuisterveen gevestigde bedrijf werkt voor zowel grote als kleine partijen. "Men kan al een bestelling plaatsen vanaf 60 liter. Wij zijn goed in ijs maken, dus daar focussen we op. De klant komt met het idee en wij helpen hen bij het ontwikkelen van het concept en de productie." Marko vertelt dat de producent streeft naar de ontwikkeling van een ijskist vol met door hen ontwikkelde en uitgewerkte concepten. "We zijn hierin hard op weg. De laatste jaren zijn we van 9 naar 24 concepten gegroeid."

Desinfectiemiddel i.p.v. ijs
Waar B&G Foodfactory normaal alleen ijs maakt, rolde er onlangs desinfectiemiddel van de band. "Het is een rare zomer. Door de uitbraak van het coronavirus hebben we een erg onstuimig seizoen gehad. Zo heeft onze productie een paar weken stilgelegen. In die tijd hebben we onszelf omgevormd tot een fabrikant van desinfectiemiddel. Ons personeel zat anders ook maar thuis en op deze manier konden we een mooie bijdrage leveren. Na een paar weken kwamen de ijsorders gelukkig weer binnen."

B&G Foodfactory levert zowel aan de retail als out-of-home markt. "Wel is out-of-home goed voor het grootste deel van de omzet. De tijdelijke sluiting van de horecagelegenheden hebben wij dus goed gevoeld. Toch hebben we in juli en augustus gelukkig nog redelijke maanden kunnen draaien."

Achtergrond
B&G Foodfactory is opgericht door Jos Blom (bankier) en ambachtelijke bakker Henk van der Heide. Medeoprichter Niels Grootenboer zit inmiddels niet meer bij de zaak. Marko is er dit jaar bij gekomen. "Ik was hiervoor bij een heel groot concern werkzaam, daarom waardeer ik het vooral dat ik hier veel meer contact heb met de leveranciers en klanten. Ik hoor graag hun ideeën aan. De gekste variant die ik tot nu toe gehoord heb, is een ijsje waarin zee-algen verwerkt moesten worden."

Voor meer informatie:

Marko Everts
B&G Foodfactory
Dalweg 1B
9231 HW Surhuisterveen
06 34040281
marko.everts@bgfoodfactory.nl  
www.bgfoodfactory.nl  


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven