Duitsland: Lidl-campagne moet bewustzijn rondom biologische voeding vergroten

De Duitse discounter Lidl is een campagne gestart om het bewustzijn rondom lokaal geproduceerde biologische producten te vergroten.

In de campagne zal de retailer zich richten op de toegevoegde waarde van producten die ontwikkeld zijn in samenwerking met biologische teeltorganisatie Bioland en de boeren die bij de producten horen.

Lidl is in 2018 een samenwerking aangegaan met Bioland om producten van hoge kwaliteit in te kopen en de boeren te helpen bij de omschakeling naar een duurzame biologische tuinbouw.

Meer biologische producten
De retailer voegde eraan toe dat ze ernaar streeft om tegen 2025 10% van het vaste assortiment uit biologische producten te laten bestaan.
Momenteel biedt de retailer ongeveer 325 biologische SKU's aan, waarvan er ongeveer 75 worden geproduceerd volgens de richtlijnen van Bioland.

Deze richtlijnen voor de teelt, veeteelt en verwerking zijn gebaseerd op strikte principes en Bioland zorgt voor volledige naleving door de leden en partners.

Lidl heeft beloofd om duurzame land- en tuinbouw te bevorderen en wil andere bedrijven aanmoedigen om de landbouwnormen van Bioland op te volgen.

Bron: European Supermarket Magazine


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven