Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Toch nog volop (digitale) actie in beroemde demoweek 39

Tholen - Het is inmiddels aftellen geblazen voordat het weer 'week 39' is. Veredelingsbedrijven pakken dan steevast uit met al hun nieuwe en bestaande rassen op hun demovelden. Dit jaar is echter alles nét iets anders, dus hieronder een eerste aanzet tot een overzicht van alle evenementen, al dan niet digitaal. Niet overal is al bekend of én zo ja, wat er precies gaat gebeuren.

Niet genoemd, maar wel een evenement op de planning? Meld het ons en wij voegen het onderaan dit bericht toe. Verderop deze maand zullen sowieso nog updates op dit bericht volgen als er meer bekend is over wat er zoal gaat gebeuren her en der. 

BASF Vegetable Seeds/Nunhems - op afspraak naar 's-Gravenzande in week 38-40
Bij BASF Vegetable Seeds viert men het twintigjarig jubileum van de hogedraadkomkommer met door het jaar heen verhalen van betrokkenen, waaronder Gerhard Reuling, Robert Swinkels en Anne Jancic namens BASF zelf en Marcel Huibers, Herman Hermans, Jack Crienen en de Zweedse teler Roy Rosendahl over hun ervaringen met BASF en hun rassen.



Specifiek in week 39 kiest BASF weer voor demodagen voor slagewassen in 's-Gravenzande, op afspraak. Van 21 tot en met 25 september kunnen geïnteresseerden een bezoek plannen, eventueel ook in week 38 of week 40. Daarvoor worden zij benaderd door de Sales Specialisten van BASF.

Syngenta - Fields of Innovation digitaal
2020 is een jaar om niet snel te vergeten. Ook Fields of Innovation zal om niet te vergeten zijn, zo laat Syngenta enthousiast weten, maar om positieve redenen. "We hebben besloten dat het tijd is voor het eerste virtuele evenement. We hebben een digitale wereld gecreëerd waarin telers en heel de waardeketen verbinding kunnen maken met onze internationale experts door middel van unieke 3D-beelden, video's, technische informatie en live contact."

De virtuele editie van Fields of Innovation gaat live in dezelfde periode als de fysieke editie zou zijn, van 21 tot en met 25 september 2020. "In die week, door velen 'Week 39' genoemd, laten we bezoekers virtueel het veld betreden," zegt Brigitte van der Steen, projectleider Fields of Innovation. "Het wordt gecombineerd met een 3D-beleving, waarbij bezoekers door het hele veld kunnen navigeren en gewassen kunnen selecteren die hen interesseren."

Telers kunnen er dieper in duiken daar waar zij video's te zien krijgen, de kenmerken van verschillende rassen ontdekken en zelfs ter plekke vragen stellen aan een expert. "Terwijl zij zich een weg banen door de velden, kunnen zij informatie verzamelen in hun 'goodiebag', die zij per e-mail wordt toegestuurd wanneer zij uitloggen. Zo nemen zij alle interessante informatie mee naar huis en staan wij altijd voor onze klanten klaar, of zij nu thuis, op kantoor of in het veld zijn."

Paolo di Lernia, hoofd Global Marketing Communications Vegetable Seeds, bevestigt dat het doel van Fields of Innovation, of het nu fysiek of virtueel gebeurt, hetzelfde blijft. "Ondanks de uitdagingen willen we alle betrokkenen toch de kans geven om onze innovatieve, hoogwaardige gewassen te ontdekken en in contact te komen met internationale experts. Dit is altijd onze aanpak geweest bij Syngenta Vegetable Seeds en zeker ook via Fields of Innovation. Daarom is het zo belangrijk voor ons dat we nieuwe, spannende oplossingen verkennen waarmee we dit evenement virtueel kunnen laten plaatsvinden. Op deze manier kunnen we heel de waardeketen kennis laten maken met innovaties die meerwaarde bieden, inclusief nieuwe rassen die een echt verschil maken door verbeterde betrouwbaarheid, langere houdbaarheid en door te voldoen aan de moderne consumentenbehoeften.”

Syngenta kijkt ernaar uit bezoekers te verwelkomen op het virtuele veld. Registreren kan hier: www.syngentavegetables.com/fields-innovation

Hazera - Hazera Experience Days
"Gezondheid staat voorop en ons voornaamste doel is om de veiligheid van onze bezoekers en onze medewerkers te garanderen en iedereen goed op de hoogte te houden. Omdat we vinden dat nauw contact en samenwerking de sleutel tot succes zijn, hebben we besloten om het evenement online te organiseren", aldus Hazera dat van 22-24 september de Digital Hazera Experience Days organiseert. Digitaal dus om 'contact te houden, ervaringen te delen en anderen te inspireren'.

De Digitale Hazera Experience Days beslaan drie dagen. "Er zijn updates van onze productmanagers over de laatste trends in verschillende markten en gewassen. Ook zijn er lezingen van gastsprekers over onderwerpen als duurzaamheid, de versketen, druppelirrigatie en nog veel meer. En, last but not least, is er een digitale rondleiding over onze velden."

De Digitale Hazera Experience Days vinden plaats van 22 tot 24 september, vanaf 09:00 uur.

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via www.hazera-events.com.

Rijk Zwaan - Demodagen Fijnaart
Vijf weken lang, van 14 september tot en met 16 oktober 2020, presenteert Rijk Zwaan zijn complete vollegrondsassortiment in Fijnaart. Meer informatie volgt nog. De bekende teeltadviseurs contacten kan uiteraard ook. 



Enza Zaden/Vitalis - Demodagen
Op de kalender bij Enza en Vitalis staan de vaste locaties Twisk en Voorst genoemd en hanteert men de gebruikelijke data, 22-24 september in week 39. Meer informatie volgt hier. 

BASF Vegetable Seeds/Nunhems - op afspraak naar 's-Gravenzande in week 38-40
Bij BASF Vegetable Seeds viert men het twintigjarig jubileum van de hogedraadkomkommer met door het jaar heen verhalen van betrokkenen, waaronder Gerhard Reuling, Robert Swinkels en Anne Jancic namens BASF zelf en Marcel Huibers, Herman Hermans, Jack Crienen en de Zweedse teler Roy Rosendahl over hun ervaringen met BASF en hun rassen.



Specifiek in week 39 kiest BASF weer voor demodagen voor slagewassen in 's-Gravenzande, op afspraak. Van 21 tot en met 25 september kunnen geïnteresseerden een bezoek plannen, eventueel ook in week 38 of week 40. Daarvoor worden zij benaderd door de Sales Specialisten van BASF.

Proeftuin Zwaagdijk - Zaadtechniek Demonstratiedagen 
Voordat wij verder gaan met de opsomming van veredelingsbedrijven en hun events is het goed tussendoor ook onderstaand event te benoemen. De afgelopen jaren timmerde Seed meets Technology als gespecialiseerde beurs voor zaadtechniekbedrijven flink aan de weg (zie bijvoorbeeld de reportage van het event in 2019). Dit jaar is de opzet anders, maar is Proeftuin Zwaagdijk wel weer verzamelpunt voor iedereen die iets met zaden en uitgangsmaterialen doet. 

Geen Seed meets Technology dit jaar, maar in een kleinere opzet komt er wel een fysiek evenement in Zwaagdijk, namelijk de Zaadtechniek Demonstratiedagen van 22-24 september. Het evenement belicht de technische kant van de zaadwereld en staat in het kader van demonstraties. Voor meer informatie en aanmelden, klik hier.

En dan nu weer door met nog meer (digitale) demodagen.

Seminis - Seminis IX Field days
Op de website bij veredelingsbedrijf Seminis telt men letterlijk af, met een digitale klok. Ook hier een digitaal evenement van 22-24 september, over 41 dagen, een aantal uren, minuten en seconden dus. Meer details volgen nog hier.

Bejo - diverse alternatieven
Met online marketing en film wil Bejo haar nieuwste en recent gelanceerde rassen onder de aandacht brengen bij gebrek aan échte demodagen. Daarnaast vinden er interne trainingsdagen plaats, zodat Bejo collega’s op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en zij hun partners in de keten gespecialiseerd advies kunnen blijven geven.

In de weken 38, 39 en 40 worden er filmpjes gedeeld door Bejo voor verschillende rassen en gewassen. De focus ligt hierbij op de eigenschappen van de rassen en de mogelijkheden die deze bieden voor de markt; uiteraard toegespitst op telers, plantenkwekers, dealers en industrie. Bejo licht alvast een tipje van de sluier op door te vertellen dat de presentaties gaan over wortel, kool, ui, sla, augurk en prei. 

Blijf op de hoogte met de hashtag #PBV20 of klik hier

Pop Vriend Seeds - online 
Bij Pop verscheen vorige week alvast een filmpje online om de sfeer erin te houden nu de échte demodagen gecancelled zijn. 



Sakata Vegetable Seeds - op naar 2021
Veredelingsbedrijf Sakata blijft naar eigen zeggen doorwerken aan nieuwe rassen en hoopt in 2021 weer iedereen in Zwaagdijk te ontmoeten op het demoveld. Klanten worden opgeroepen in de tussentijd contact op te nemen met hun eigen contactpersonen. 

Novisem Vegetable Seeds - nog geen nieuws
Op de kanalen van Novisem is (nog) geen informatie over eventuele (digitale) demodagen te vinden. 

Bakker Brothers - Jordanië, maar ook Nederland?
In juli werden er door o.a. Bakker Brothers in Jordanië Open Field Days gehouden. Over eventuele demodagen in Nederland is op de Bakker-kanalen (nog) niets te vinden. 

Nog meer?
Niet genoemd, maar wel een evenement op de planning? Meld het ons en wij voegen het onderaan dit bericht toe.