Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Voor het grootste deel is het business as usual"

Minimale impact van Covid-19 op biologisch AGF-aanbod in de VS

De Covid-19-pandemie had nauwelijks of geen invloed op het aanbod van biologische groenten en fruit in de VS. In feite was het aanbod sterk en de vraag was groter dan ooit. Dit was deels te danken aan het virus, maar ook aan de reeds lang bestaande omstandigheden die de vraag naar bio-producten gestaag hebben doen toenemen.

"Tussen 1 maart en 18 april steeg de afzet van bio-appelen met 18% ten opzichte van het voorgaande jaar, volgens gegevens van statistiekenbureau Nielsen", zegt David Roby, brand manager voor de in Yakima gevestigde Domex Superfresh Growers.

Het coronavirus speelde daarbij een rol, maar er speelden ook veel andere factoren mee. "De interesse van de consument was al aan het verschuiven naar bio-appelen, omdat deze toegankelijker en betaalbaarder werden. Er waren een heleboel andere trends die bio-appelen en -producten in het algemeen hebben gestimuleerd, met inbegrip van de toename van thuisbereiding van maaltijden en de focus op een gezonder dieet. Deze gewoontes kunnen de kinderen van vandaag een leven lang bijblijven, wat goed zou zijn voor de gezondheid in de Verenigde Staten en voor telers."

"Bio-appelen zijn goed te verpakken, aangezien consumenten dit willen voor de veiligheid, het is gemakkelijk fruit om te eten en kindvriendelijkheid", zegt Roby.

"Het coronavirus heeft niet echt iets veranderd omtrent het bio-programma van Well-Pict", stelt Jim Grabowski, marketing directeur van het bedrijf, gevestigd in Watsonville, Californië.

Grabowski: "Voor het grootste deel is het 'business as usual'. De vraag naar bio-aardbeien stijgt en daalt op dit moment, het is vrij onvoorspelbaar. Dat komt omdat zowel de consument als de detailhandelaren nog niet echt weten wat de nieuwe norm is."

Klik hier om het volledige artikel te lezen.

Publicatiedatum: