Sundia Corporation in Noord-Amerika heeft zich ten doel gesteld om de wereldwijde consumptie van groenten en fruit te stimuleren. Innovatie staat centraal in alle activiteiten van Sundia om dat doel te bereiken. Van de creatie van nieuwe commerciële concepten, zoals ready-to-eat organische fruit cups, tot aan de keuze voor de nieuwste cloud technologieën voor haar bedrijfsautomatisering. Om kosten-efficiënt en schaalbaar activiteiten uit te kunnen sourcen aan service-providers over de hele wereld, heeft Sundia voor cloud ERP-applicatie Oracle NetSuite gekozen.
De keuze voor een echte cloud ERP-applicatie
Voorheen werkte Sundia met een boekhoudapplicatie die de groei en innovatie van het bedrijf beperkte op het gebied van functionaliteit en schaalbaarheid. Sundia wilde als nieuwe ERP-applicatie absoluut geen on-premise oplossing met de bijbehorende kosten en zorgen over onderhoud.
Al vroeg in het selectieproces liet Sundia haar oog vallen op NetSuite als nieuwe ERP-oplossing om innovaties te versnellen, wereldwijde groei te faciliteren en 24/7 betrouwbaarheid te bewerkstelligen. NetSuite werd snel uitgerold om de belangrijkste zakelijke processen te faciliteren, waaronder boekhouding, voorraad, inkoop en verkoop.
Eén oplossing voor alle vestigingen wereldwijd
Sinds de uitrol van NetSuite is Sundia één van de snelst groeiende AGF-bedrijven in de VS geworden. In deze periode groeide de omzet 178 keer tot $40 miljoen dollar per jaar. NetSuite maakt het mogelijk voor Sundia om activiteiten op verschillende internationale locaties binnen één systeem te managen, waaronder boekhouding in India, klantenservice in de Filipijnen, verkoop in de V.S., en productie in Noord Amerika, Mexico en Azië.
Sundia kan nu beter strategische en tactische beslissingen nemen, dankzij realtime informatie over financiën, leveranciers, voorraad en klanten. Hiermee vergroten ze hun competitieve positie in de markt. Met behulp van NetSuite wist Sundia haar klantenbestand te vergroten tot 220 afnemers, inclusief Costco, Walmart, Safeway en Kroger. En de maandafsluiting neemt slechts een fractie van de tijd in beslag in vergelijking met hun vorige oplossing QuickBooks.
NetSuite FoodQloud AGF
Quistor FoodQloud is de NetSuite ERP-partner voor de Europese AGF-branche. "Binnen het NetSuite platform hebben wij een volledige Partij Administratie gerealiseerd. Daarnaast hebben we voor NetSuite aanvullende AGF-functionaliteiten ontwikkeld, zoals een AGF Verkoop Voorraad Scherm waarmee je in real-time partijen op basis van kwantitatieve en kwalitatieve criteria (zoals teler) kunt aansturen en verkopen. Hierbij worden automatisch zowel bruto- als nettoprijzen voorgesteld. Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om automatisch wijzigingen in datum, hoeveelheid, locatie en kwaliteit op een toegewezen levering te signaleren, de impact weer te geven en alternatieven voor allocatie aan te bieden."
NetSuite voor AGF-webinar op 25 juni
Op woensdag 25 juni wordt NetSuite FoodQloud AGF gedemonstreerd tijdens een live webinar van 14.00 uur tot 15.00 uur. Kijk voor meer informatie op de website.