"Mensen genoten thuis van een heerlijk biertje"

Tholen - Geïnspireerd door de klaverbloem in het logo van zijn biowinkel, kwam Kristof Vanhees op het idee om een biologisch bier op de markt te brengen met deze klaverbloem daarin verwerkt. Zo startte hij brouwerij Biosenza. Inmiddels wordt de Tripel K in horecazaken doorheen heel België gedronken en hoopt Kristof binnenkort de verkoop buiten de Benelux uit te breiden.

Unieke toevoeging
“De goudkleurige klaver die we ook op het label hebben gezet, is één van de oudste geluksbrengers. De bladeren van een klavertje drie staan voor geloof, hoop & liefde", weet Kristof. "Om een gebalanceerd bier te brengen, werd er uiteraard een minieme kruiding aan het bier toegevoegd. We voegen het bovenste gedeelte van de plant en de bloem toe en deze toevoeging maakt dit het enige bier met als specerij de klaverbloem.”

Naast klaverbloem bevat de biologische tripel biologische hop uit Poperinge en andere kruiden. Volgens Kristof is de goudkleurige Tripel K te herkennen als een zacht bier met een florale en kruidige neus. "Typische florale en kruidige aroma’s zijn aanwezig. Dit goudkleurig bier zorgt voor een zoete toets, een gebalanceerde bittere nasmaak en een volle romige schuimkraag." Het alcoholgehalte werd voor deze typische Belgische Tripel zo laag mogelijk gehouden op 7,5%.

“Na veel testen kwam de tripel in maart 2017 op de markt. In 2019 mochten we tijdens de World Beer Awards de bronzen medaille in ontvangst nemen in de categorie Belgian Style Tripel en de zilveren medaille in de categorie Flavoured Beer/Herb & Spice”, vertelt Kristof niet zonder trots.

Crisis stuwt verkoop in supermarkten
In Nederland is Tripel K via Udea bij Ekoplaza te koop. Naast de consumentenmarkt is de horeca een belangrijke afzetmarkt. “In België werken we onder meer samen met bierspeciaalzaak Prik & Tik om de drankenhandelaars en vervolgens onze horecaklanten te beleveren. Ons biologisch bier is een stockproduct is bij Prik & Tik, waardoor Tripel K snel beleverd kan worden aan onze horecaklanten.”

Die horeca was de afgelopen weken dicht in zowel België als Nederland. “Wij hebben gemerkt dat de verkoop in supermarkten tijdens de Corona-crisis flink gestegen is. Mensen bleven noodgedwongen in hun kot en genoten thuis van een heerlijk biertje”, blikt Kristof terug.

Nu de horeca in de Benelux langzaam weer opengaat, richt Kristof zijn blik weer op de toekomst. “We kijken steeds uit naar nieuwe distributiepartners en hopen binnenkort ook onze eerste export buiten de Benelux te kunnen realiseren. De combinatie biologisch en Belgische Tripel zijn hiertoe onze belangrijkste troeven.”

Voor meer informatie:
Brouwerij Biosenza
Kristof Vanhees
+32 (0)486 584 383
www.tripel-k.be


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven