Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Volume stijgt met meer dan 20%

Amerikaanse afzet bio steeg in april met 18%

De totale verkoop van biologische versproducten bleef in april toenemen met een stijging van 18% ten opzichte van vorig jaar. De verkoopcijfers in het biosegment overtreffen de conventionele producten in zowel dollars als volume. Zo concludeert het Organic Produce Performance Report van april 2020, dat exclusief is gepubliceerd door het Organic Produce Network en Category Partners.

Vorige maand steeg de verkoop in de hele retail, vooral vanwege de horecasluiting, waardoor consumenten meer inkopen deze in de supermarkten. Als gevolg daarvan steeg de verkoop van bioproducten in april in de hele retail aanzienlijk ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, met een omzet van 542,4 miljoen dollar (bijna 501,7 miljoen euro) in april 2020 voor biologische versproducten.

Over het geheel genomen steeg de verkoop van biologische producten in april met 18,4% in dollars en 20,5% in volume vanaf april 2019, terwijl de verkoop van conventionele producten met 16,3% steeg en het volume met 15,4% toenam.

De cijfers van april volgen die van de verkoop van verse bioproducten in maart, die in die maand met 22% stegen ten opzichte van het voorgaande jaar. In april waren er sporadische tekorten in de supermarkten, aangezien de retail zich heeft aangepast aan de hogere aankoopcijfers van de consument.

"De groei van biologische producten zette zich in de maand april voort in een sterk tempo. De verkoop- en volumegroei van biologische producten bleef groter dan die van conventionele producten, wat een sterke stijging van de dollar in de loop van het jaar tot gevolg had," zegt Matt Seeley, CEO van het Organic Produce Network. "Ondanks de economische uitdagingen die de quarantaine van Covid-19 met zich meebracht, zijn er bij de consument geen aanwijzingen dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden in de aankoop van biologische groenten en fruit."

Het Organic Produce Performance Report van april 2020 publiceert gegevens met betrekking tot de totale voedselverkoop en afzet in de Verenigde Staten over de maand april.

Voor meer informatie:
Matt Seeley
Organic Produce Network
+1 831 884 50 58
Matt@organicproducenetwork.com
www.organicproducenetwork.com

Publicatiedatum: