Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ook verpakkingen verduurzaamd

Simon Lévelt introduceert een nieuwe lijn espressobonen

Koffie- en theebedrijf Simon Lévelt breidt haar 'Premium Organic Coffee' uit met een espressobonen lijn voor de natuurvoedingswinkels. Het gaat om drie varianten bonen in een 500 gram verpakking - Medium Roast, Dark Roast en Extra Dark Roast. De organisatie speelt daarmee in op de groeiende vraag naar espressobonen binnen het natuurvoedingssegment en grijpt direct het moment aan om haar verpakkingslijn te verduurzamen.

"De populariteit van koffiemelanges groeit hard. We zien vooral een toename in de vraag naar kwalitatieve koffiebonen waarmee de klant zelf thuis een heerlijke espresso kan zetten. Met deze nieuwe lijn richt Simon Lévelt zich op de levensgenieter die gaat voor mooie, pure ingrediënten en waarde hecht aan eerlijke en duurzame productiemethoden. In dat kader zijn er ook een aantal bestaande koffiesoorten omgezet naar Fairtrade", aldus een woordvoerder.

"Naast de toenemende vraag naar espressobonen zien we ook een voorkeur voor grotere verpakkingen. Om die reden is de populaire 250 gram Forte nu ook beschikbaar in een 500 gram verpakking en is de inhoud van onze koffiepads gewijzigd van 18 naar 36 stuks."

Recyclebare verpakkingen
Naast deze assortimentswijzigingen past Simon Lévelt ook haar verpakkingen aan. De nieuwe verpakkingen bevatten geen aluminium waardoor deze 100% recyclebaar zijn en bij het plastic afval kunnen. Hiermee slaat het bedrijf een slag in het verder verduurzamen van haar koffie en thee assortiment. De nieuwe verpakkingen hebben een moderne, eigentijdse uitstraling en moeten bijdragen aan meer eenheid en herkenbaarheid in het schap. Iedere koffie is voorzien van een uniek nummer wat de consument in staat stelt zijn of haar favoriete smaak snel en gemakkelijk terug te vinden.

Alle koffieverpakkingen zijn inmiddels aangepast en stromen gefaseerd de natuurvoedingswinkels in. De theeverpakkingen volgen in de loop van 2020.

Voor meer informatie: www.simonlevelt.nl/blog/premium-organic-coffee/

Publicatiedatum: