Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mont Blanc Foods introduceert Italiaanse salami's

"Al binnen een maand door de eerste pallet heen"

Mont Blanc Foods, groothandel in biologische delicatessen, heeft in april een lijn salami’s van het Italiaanse familiebedrijf DelVecchio aan het assortiment toegevoegd.

Deze familie maakt sinds 1968 op ambachtelijke wijze heerlijke
salami in de buurt van San Marino. In deze regio waar de bergen en de zee elkaar ontmoeten vind je de biologische varkens van het Grigione ras uit San Leo. De smaakvolle en vooral sappige salumi die daarvan gemaakt wordt is nu verkrijgbaar in de smaken Classico, Venkel, Truffel, Pikant en San Giovese (wijn).

Hilda Giglio en Leo den Hamer tijdens Nordic Organic Food Fair, waar ze kennis maakten met de producten van DelVecchio.

Meteen overtuigd
Leo den Hamer vond de producent op de Nordic Organic Food
Fair in Malmö, waar Mont Blanc Foods zelf met een stand stond. "Op zo’n beurs loop je natuurlijk altijd even rond op zoek naar nieuwe
trends en producten. Deze salumi viel gelijk op. In eerste 
instantie door de mooie verpakking en daarna vooral door de heerlijke
smaken en de structuur. Ze zijn erg sappig en toch kun je ze als winkelier buiten de koeling bewaren. Ik was overtuigd. Uiteraard volgt daarna nog een gesprek over de prijs en de exclusiviteit voor de Nederlandse markt, maar daar waren we snel uit. Op de Biofach hebben we elkaar uiteindelijk de hand gegeven, dat mocht toen nog, en daarna zijn we begonnen."

Van de beursstand naar het winkelschap.
 
Eerste pallet verkocht
In deze tijd van coronacrisis is het introduceren van een nieuw product toch anders, vertelt Leo. "Ik maakte me in eerste instantie nog wat zorgen, want in deze tijd kunnen onze klanten geen producten laten proeven. Dat is bij een nieuw product toch altijd wel belangrijk. Daarnaast zijn de salami’s groter dan normaal en daarmee hebben ze een hogere verkoop prijs per stuk. Omgerekend zijn ze per kilo niet duur, maar we vroegen ons af of de consument die vertaalslag zou maken." Het bleek allemaal mee te vallen. "Desondanks waren we binnen een maand al door onze eerste pallet heen en is de tweede zending net binnen gekomen."

Voor meer informatie:
Mont Blanc Foods
Leo den Hamer
leo@montblancfoods.com 
www.montblancfoods.com

Publicatiedatum: