Purasana verwelkomt veel nieuwe klanten

"Vooral superfoods zijn populair"

Tholen – Het is druk bij Purasana in het Belgische Gullegem. Uit binnen- en buitenland stromen de bestellingen binnen en daarbij zijn vooral de superfoods als spirulina, maca, açai en cacao populair. Ook supplementen met Echinacea om de weerstand te verhogen en infecties te bestrijden en Kurkuma ter ondersteuning van de bovenste luchtwegen worden goed verkocht.

De collectie superfoods.

Nieuwe klanten
Naast vaste klanten als drogisterijen, biowinkels en gespecialiseerde retailers, plaatsen veel nieuwe klanten een bestelling. Dat wordt ook opgemerkt in de webshop waar consumenten rechtstreeks kunnen bestellen. “Mensen zijn door het coronavirus bewuster bezig met gezonde voeding. Veel nieuwe klanten staan wel open voor superfoods, maar weten niet precies wat ze er allemaal mee kunnen doen. We steken veel energie in communicatie en het geven van tips en recepten”, vertelt brand manager Lisa Neels.

“Ondanks dat we twee van de vier productielijnen hebben moeten stoppen om aan de regels voor social distancing in acht te kunnen nemen, kunnen we wel aan de vraag blijven voldoen”, vertelt Lisa. De productie wordt grotendeels uitbesteed aan een sociale werkplaats en Lisa is blij dat het bedrijf die werknemers nog steeds aan het werk kan houden. “Deze mensen hebben veel ritme en structuur nodig. Het is voor hen extra moeilijk om thuis te zitten.”

Van eenmanszaak naar internationale handel
Het bedrijf Purasana vindt zijn oorsprong in de natuurwinkel van Raf De Jonckheere. Hij startte de winkel genaamd Biovita in 1977 en verzamelde veel kennis over natuurlijke en biologische voeding en cosmetica. In 1990 begon hij met een groothandel in de producten die hij verkocht. Hij verzamelde een klein team om zich heen en bouwde de groothandel steeds verder uit. De natuurwinkel werd verkocht en Raf reisde de hele wereld over om producten te zoeken die hij in de groothandel kon opnemen.

In 2010 werd een eigen merk op de markt gezet: Purasana. Onder dat merk verkocht Raf superfoods en geleidelijk werd het assortiment uitgebreid met plantaardige eiwitten. De grondstoffen worden uit erwten, soja en rijst gehaald en daarnaast worden er ook eigen mixen ontwikkeld. Inmiddels telt Purasana 17 werknemers op kantoor en 22 in de productie. De producten worden wereldwijd verkocht.

Verzorgingsproducten
De laatste twee jaar werden er nog meer ontwikkelingen doorgevoerd. Er kwam een webshop voor consumenten en een nieuwe lijn van verzorgingsproducten op basis van aloë vera werd geïntroduceerd.

Enkele producten uit de aloë vera verzorgingslijn.

“Onze producten zijn erop gericht om mensen van binnenuit mooi te maken. Nu dachten we, laten we de cirkel rondmaken. Het is ook belangrijk om je bewust te zijn welke producten je voor je lichaam gebruikt”, legt Lisa uit. “Het merendeel van de verzorgingsproducten heeft als hoofdbestanddeel aqua, ofwel water. Onze producten hebben Aloë vera barbadensis sap als belangrijkste ingrediënt. Dat wordt in Andalusië biologisch geproduceerd.”

De Latté-mixen zijn zowel koud als warm te nuttigen. Er zijn vijf varianten: Matcha Moringa, Rode Biet, Gember Kurcuma, Cacao Maca en Kurcuma Gember.

Nederlandse markt
De komende maanden richt Purasana haar pijlen op de Nederlandse markt. Iets waar achter de schermen al de nodige voorbereidingen voor werden getroffen. Via Holland Pharma, Unipharma en Udea liggen de producten al bij Gezond&Wel, Ekoplaza en veel natuurvoedingswinkels. Ook bij Holland & Barrett worden de producten verkocht. Sinds vorig jaar is er voor Nederland ook een accountmanager aangesteld die de verkoop in Nederland verder aan het uitrollen is.

Certificaties
Alle producten van Purasana zijn vegan en, voor zover mogelijk, biologisch gecertificeerd. Er wordt verzekerd dat de producenten van grondstoffen een eerlijke prijs krijgen.

Productie op een Açai boerderij in Peru.

Ook hebben de producten het Koosjer-certificaat. “Elk jaar worden onze productieprocessen gecontroleerd door een rabbijn. Hij kijkt of er is geproduceerd volgens de Joodse spijswetten. Daar hangen heel wat richtlijnen aan en het is voor veel mensen misschien een niche, maar het geeft ook transparantie over onze werkwijze. Daar hechten we veel waarde aan. Zo weten onze klanten dat onze producten het beste van de natuur bevatten, zonder onnodige toevoegingen.”

Voor meer informatie:
Purasana
www.purasana.com 

Raymond Hoekerd
Accountmanager Nederland
+31 644 91 01 73
Hoekerd.Raymond@purasana.be


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven