Tholen - Ook bij Rude Health merken ze de gevolgen van de coronacrisis. Karlijn Audenaerde is als Head of International business vanuit Nederland werkzaam voor het Britse merk. Omdat ze verantwoordelijk is voor de internationale markt, heeft ze een goed beeld van wat er in andere landen gebeurt. "In maart zijn er heel veel meer producten verkocht. We zien in alle landen andere pieken qua verkoop. Zo zijn ze in het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld nog aan het hamsteren, terwijl dat in Nederland al voorbij is. Hier bieden we een grote partij voorraad die over een paar weken gaat verlopen via de Too Good To Go-app aan", aldus Karlijn.
Ze vertelt dat er vanwege de crisis ook wat plannen de ijskast in moeten: "Vanwege de uitbraak van het coronavirus zit de groei die we in de foodservice hadden voorspeld er voorlopig niet in. We zetten normaliter in Nederland zo'n 25 procent van onze producten in de foodservice af. Juist hierin wilden we de komende tijd echt gaan groeien door bestaande partners beter te bedienen en ons assortiment meer op de horeca af te stemmen. Deze plannen moeten dus even uitgesteld worden. Wel zijn we verschillende nieuwe producten aan het ontwikkelen. Zo komt er een innovatie aan in de dranken."
Karlijn.
Normaliter zoekt Rude Health veel contact met consumenten op de winkelvloer. "Om toch in contact met liefhebbers van onze producten te blijven, voorziet een medewerker of partner elke vrijdag live in de Friday Feed op social media in culinaire inspiratie. Zo heeft Camilla, medeoprichter van Rude Health, bijvoorbeeld laten zien hoe je zelf havermelk kunt maken. Ook hebben we een kookworkshop gedaan voor zuurkool, veggie cashew curry en granola." Karlijn geeft zelf binnenkort een live workshop waarin ze laat zien hoe men havermoutkoekjes kan maken.
Voor meer informatie: Karlijn@rudehealth.com, www.rudehealth.com