Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Door deze crisis kunnen wij sneller impact maken"

Versnelde landelijke uitrol verpakkingsvrije boodschappendienst

Tholen - Vanwege de coronacrisis rolt Pieter Pot zijn verpakkingsvrije retailconcept versneld uit in Nederland. "Elke dag komen er nu wat steden bij. Hierbij geven we prioriteit aan Brabant en Limburg, omdat daar de nood het hoogst is. We verwachten binnen twee tot drie weken landelijk actief te zijn", vertelt Jouri Schoemaker, één van de drie initiatiefnemers. Bij Pieter Pot krijgen consumenten de producten in potten thuisbezorgd. De lege potten worden bij de volgende bestelling weer meegenomen.

Jouri bezorgt een krat.

Hij geeft aan dat de consumenten die geïnvesteerd hebben in de crowdfundingsactie voorrang krijgen. "Er staan inmiddels meer dan 10.000 mensen op onze wachtlijst. Dit groeit momenteel met 500 per dag. Dit komt enerzijds doordat consumenten in deze crisistijd meer bezig zijn met duurzaamheid. En aan de andere kant is het drukker dan ooit bij online retailers en zitten anderen aan hun maximale capaciteit. Het gaat ons om de impact. En door deze crisis kunnen wij sneller impact maken bij mensen die we normaal pas veel later of zelfs niet zouden bereiken. En we hebben er zeker vertrouwen in om ook hen aan ons te kunnen binden, aangezien onze klanten over het algemeen mega enthousiast zijn over de service die wij bieden."

Jouri staat (op deze foto letterlijk) achter de bakfiets.

Om de landelijke uitrol te kunnen realiseren, initieerde Pieter Pot eind 2019 een crowdfundingscampagne. Het doelbedrag werd binnen 5 dagen gehaald. Alle producten bij Pieter Pot zijn in een biologische en een niet-biologische variant verkrijgbaar. Ook dat is een bewuste keuze, benadrukte Jouri in een eerder Biojournaal-artikel: "We willen de consument het gemak bieden en zijn/haar keuzes respecteren."

Jouri plaatste afgelopen zaterdag deze post op zijn LinkedIn. Met daarin onder meer deze link naar een interview met BNR Radio. En klik hier voor het officiële persbericht. 

Voor meer informatie: 

Jouri Schoemaker
Pieter Pot
06 36301265
jouri@pieter-pot.nl  
www.pieter-pot.nl