Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Honingmerk komt in actie voor de bij

Melvita honing heeft een samenwerking met Nederland Zoemt en komt in actie voor de bij. "Melvita is hét A-merk in de supermarkten voor de lekkerste honing, altijd 100% puur natuur en verwerkt in Nederland. Voor ons zijn bijen belangrijk omdat zij honing maken. Voor de natuur zijn bijen van essentieel belang, want zonder bijen is er geen bestuiving van groenten, fruit en gewassen. Bijen zijn dus nodig voor een groot deel van onze voedselvoorziening. Melvita en Nederland Zoemt komen samen in actie voor de bij. En dat is hard nodig, want veel bijensoorten zijn bedreigd en ze hebben enorm te lijden van de intensieve landbouwmethoden, bestrijdingsmiddelen, verstedelijking en het groenbeheer", vertelt Kristel van der Voorn.

Nederland Zoemt
Nederland Zoemt is een project waarin IVN Natuureducatie en Natuur & Milieu samenwerken om te zorgen voor structureel meer voedsel en nestgelegenheid voor bijen. Zo organiseren ze samen met Naturalis de Nationale Bijentelling op 18 & 19 april, klik hier voor het Telformulier.

Nederland Zoemt gaat ook aan de slag met gemeenten die wat voor de bijen willen doen. Jaarlijks organiseren ze de verkiezing Bijvriendelijkste Gemeente van Nederland. Deze verkiezing wordt mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van Melvita.

Bijvriendelijke tuinen met de gratis bloemenzaadjes en bloembollen
Consumenten kunnen zelf ook in actie komen voor de bij. Door te zorgen dat hun tuin Bijvriendelijk wordt. Daarom heeft Melvita een actie waarbij gratis zakjes bloemenzaadjes, bloembollen en bijenhotels weggeven worden. Zo kan iedereen wat doen. Doe mee op deze pagina.

Iedereen in actie voor de bij
"We communiceren deze actie op geselecteerde verpakkingen van onze biologische honing, in advertenties, op de winkelvloer en via social media. Zo creëren we meer bekendheid voor dit probleem en zetten we de consument aan om zelf in actie te komen."

Voor meer informatie: www.melvita.nl 

Publicatiedatum: