Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Frank Loef, BioToko en BioPizza:

"Met 40 procent van de omzet mogen we ons gelukkig prijzen"

Tholen - Frank Loef van BioToko en BioPizza in Zutphen zet alles op alles om zijn bedrijven ondanks de crisismaatregelen draaiende te houden. “We hebben niet echt tijd om ons druk te maken. We verzinnen van alles om overeind te blijven”, vertelt hij.

Bezorgen
Vlak voor de crisis losbarstte en de maatregelen, die vooral de horeca treffen, werden opgelegd, was Frank begonnen met het opstarten van bezorging van de maaltijden van BioToko. “We waren aan het puzzelen hoe we dat zouden opzetten, omdat we bij BioToko niet veel ruimte hebben. Doordat we het restaurant moesten sluiten, ging dat ineens in een stroomversnelling.” Frank wilde graag bezorging erbij nemen, omdat de bezorging van de pizza’s van BioPizza ontzettend goed loopt.

Al snel waren de maaltijden door Zutphenaren via Thuisbezorgd te bestellen. Daarnaast werd een nieuwe website gemaakt waar mensen uit de hele regio de gerechten van BioToko kunnen bestellen. Die worden koud bezorgd en kunnen thuis worden opgewarmd.

Verder weten klanten de weg naar de restaurants ook te vinden om hun bestelling af te halen. “We hebben de voorgeschreven maatregelen ingevoerd. Zo hangt er ter bescherming plastic bij de kassa en hebben we strepen op de grond geplaatst zodat mensen afstand bewaren. We hebben ook de looproute aangepast, zodat mensen die binnenkomen niet meer inlopen tegen de mensen die naar buiten gaan.”

40 procent
Al die inspanningen leveren ook wat op. “Afgelopen zaterdag hadden we topdrukte. We hadden een groot aantal bestellingen, meestal toch zo’n € 30 per bestelling, die we met zes bezorgers hebben afgeleverd.” Frank, die zich graag in de cijfers verdiept, ziet dat de inzet op bezorgen en afhalen rond de 40 procent van de reguliere omzet oplevert. “Daarmee mogen we ons, zeker ten opzichte van andere horecaondernemers, gelukkig prijzen.”

Gek keek hij er niet van op dat gisteravond tijdens de persconferentie van het kabinet duidelijk werd dat de noodmaatregelen werden verlengd en dat de horeca tot 28 april de deuren gesloten moet houden. “Het is gek om te denken dat die maatregelen ineens worden versoepeld. Daarvoor ontwikkelt het virus zich te sterk. Zelf denk ik dat het een wonder is als we eind mei de restaurants weer kunnen openen.”

Gemend bedrijf
Frank is blij dat hij qua bedrijfsvoering op meerdere paarden heeft gewed. “We hebben restaurants, catering, afhalen en bezorging en met twee keukens, Indonesisch en Italiaans hebben we twee doelgroepen. Ik ben opgeleid bij Warmonderhof en zie het als een boer met een gemengd bedrijf. Als het ene gewas mislukt, heeft hij nog andere gewassen die het beter doen.”

Voor meer informatie:
BioToko
www.biotokozutphen.nl

BioPizza
www.biopizzazutphen.nl