Tholen - Vanuit een lege vestiging van SLA aan de Amstelveenseweg 124 vertelde medewerker Michiel Wouda afgelopen maandagmiddag dat het daadwerkelijke moment van de sluiting toch nog heel abrupt kwam: "We hadden wel verwacht dat de gedwongen sluiting op een gegeven moment een feit zou zijn, maar niet dat het zo snel zou gaan. Rond 17:15 uur hoorden we dat we om 18:00 uur onze deuren moesten sluiten."
Wat doet SLA, dat 12 vestigingen heeft, met de overgebleven producten? "We werken volgens een zero waste policy en proberen dan ook zo min mogelijk weg te gooien. Dat zou enorm zonde zijn, want het is gewoon goed en gezond eten. We mogen nog altijd maaltijden laten bezorgen, deze zijn online te bestellen. Hiervoor werken we samen met Deliveroo, Thuisbezorgd en Uber Eats. Je mag ook contactloos je maaltijd komen afhalen op een aantal locaties via ons onlinebetalingssysteem. Op die manier proberen we zoveel mogelijk van onze voorraad kwijt te raken en de komende tijd actief te blijven. We geven ook producten en maaltijden. Naast verschillende SLA-vestigingen zijn er instellingen en dergelijke die dit erg waarderen, denk bijvoorbeeld aan een bejaardenhuis."
Voor meer informatie: info@ilovesla.com, www.ilovesla.com