Iedereen aan de Clipper-thee door inzet influencers

Product sampling is een mooie manier om mensen kennis te laten maken met een nieuw product. Dat concept paste De Bruijn PR toe, ingeschakeld door Clipper, om de thee in België te introduceren en nieuwe theesmaken in Nederland te lanceren.

De nieuwe smaken uit de range Clipper with a Twist zijn Rooibos, Fennel, Lemon, Elderflower en Ginger. Deze smaken werden als onderdeel van een grotere marketingcampagne getest door influencers. Dat moet bijdragen aan de online zichtbaarheid en naamsbekendheid van Clipper. Door sampling kunnen influencers het (nieuwe) product gelijk proeven en hun mening delen via social media of hun blog.

"Een goede sampling is afhankelijk van verschillende factoren", legt het PR-bedrijf uit. "Zo vinden we het erg belangrijk dat we een goede match hebben met de juiste influencers en dat we een persoonlijke brief en een aantrekkelijk pakketje maken. Daarnaast verdient het bepalen van de juiste timing ook veel aandacht."

De juiste timing
De derde maandag van januari is de meest deprimerende dag van het jaar volgens velen. Beter bekend als Blue Monday. "Op die dag verrasten wij een specifieke groep influencers met Clipper Happy Mondays, een biologische kruideninfusie van frisse citroen, verwarmende gember en een beetje zwarte peper voor extra pit. Zo wordt Blue Monday een Happy Monday en leggen we een logische link met het product en een actuele aanleiding."

Online zichtbaarheid
Veel influencers deelden de (nieuwe) producten met hun volgers via social media. Het succes van deze samplingsacties had volgens het PR-bureau meerdere redenen. "Ten eerste was het pakket in alle gevallen fotogeniek door de aankleding, wat er voor zorgt dat influencers eerder geneigd zijn een foto of filmpje ervan te maken en te delen via social media. Ten tweede was de timing on point. En ten derde is het succes te verklaren door de goede match tussen de influencers en het product. Deze sampling zorgt natuurlijk ook weer voor ambassadeurs van het merk. We verbinden op deze manier tevens influencers aan Clipper en dat draagt bij aan een langdurige en waardevolle relatie."

Bron: De Bruijn PR

Voor meer informatie: www.clipper-teas.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven