Peter Schuitema, CEO Kuyichi:

"Het systeem moet op de schop"

Kuyichi krijgt het voor elkaar om jonge, hippe mensen rond te laten lopen in organic jeans en wordt steeds populairder. Ook andere merken zien dat idealisme en succes hand in hand gaan. De afzetmarkt van duurzaam katoen groeit. 

Het jeansmerk werd twintig jaar geleden opgericht. Peter Schuitema, CEO van Kuyichi, vindt dat er een mentaliteitsverandering moet komen in de industrie. “Het is duidelijk dat de rat race van bodemprijzen, steeds sneller produceren en steeds meer collecties per jaar niet houdbaar is. Het systeem moet op de schop.” Zo stapte Kuyichi in 2016 af van trendy seizoenscollecties en sale om een statement te maken tegen fast fashion en mensen bewuster te laten consumeren. De focus ligt op een sterk NOS pakket, timeless essentials, premium kwaliteit en een perfecte fit. Dat betaalt zich terug: het gaat goed met Kuyichi. “We groeien, zowel in succes als in idealen. Zodra je beter weet, moet je beter doen”, vindt Schuitema. “Daar willen we de industrie altijd mee blijven inspireren.”

Lees het gehele artikel bij Fashion United.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven