"Omzet die behaald werd met merkproducten groeide in 2019 met 17 procent"

Weg van no name: biologische merkproducten worden steeds populairder in Duitsland

Biologische producten zijn in opkomst. Jaarlijks stijgen de uitgaven van de Duitsers aan biologische levensmiddelen, maar inmiddels is gewoon bio voor veel consumenten niet goed genoeg meer. Waar vroeger de eigen merken van de handelaren en no name producten het bio-aanbod bepaalden, kiezen de consumenten tegenwoordig steeds vaker voor merken als Demeter, Bioland en Alnatura. Het vakblad 'Lebensmittel Zeitung' kopte reeds: "Iedereen wil super-bio."

"Momenteel groeit in de bio-handel de belangstelling voor merkproducten enorm", zegt levensmiddeldeskundige Christina Walz van marktonderzoeksbureau Nielsen in een gesprek met de regionale krant 'Leonberger Kreiszeitung'. "De omzet die behaald wordt met merkproducten groeide in 2019 met 17 procent. De eigen merken groeiden daarentegen slechts met 6 procent." Het gevolg: merkproducten - vaak voorzien van verenigingskeurmerken van Demeter, Bioland en co - vergrootten hun marktaandeel volgens Nielsen in het afgelopen jaar duidelijk.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven