Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ook biologische en veganistische referenties

Carrefour verdrievoudigt eigen vegetarische assortiment

Als onderdeel van het Act For Food-platform streeft Carrefour naar concrete acties om beter te eten en het beste voor iedereen toegankelijk te maken. De Donderdag Veggiedag-campagne in samenwerking met de non-profit organisatie EVA bestaat uit een wekelijkse afspraak zodat iedereen zijn eetpatroon kan diversifiëren met behulp van vegetarische alternatieven. Om consumenten aan te moedigen om minstens één dag per week een uitgebalanceerde vegetarische maaltijd te kiezen, biedt Carrefour sinds 3 oktober 2019 een promotie aan: klanten genieten elke donderdag van een korting van 20% op een selectie van het veggie-gamma.

Een nieuw vegetarisch assortiment met enkele veganistische en bio-referenties
Het vegetarische assortiment van Carrefour bestond tot nu toe uit 6 referenties: 1 groenteschijven, 2 groenteballetjes, 2 mediterrane steaks, 1 nuggets.

Carrefour voegt daaraan 13 nieuwe referenties toe:

  • De smeerbare producten: vegetarische alternatieven voor martino, bereide américain, vleessalade
  • De bereide gerechten: vegetarische alternatieven voor vol-au-vent, chili, bereide sauzen (bolognaise)
  • Smeerbare en voor het koken te gebruiken vegetarische alternatieven voor verse kaas
  • De producten in plakjes en plantaardige alternatieven voor vleeswaren

De eigen merkproducten van Carrefour doorlopen systematisch een ontwikkelingspanel waarin consumenten de producten testen, of het nu een nieuw recept is of een verbeterde receptuur. Het ontwikkelde assortiment is goedgekeurd door een consumentenpanel (dat vlees consumeert) dat het heeft getest volgens dezelfde normen als onze conventionele (niet-vegetarische) producten.

Het nieuwe veggie-gamma biedt ook drie biologische en veganistische referenties: een smeerbare kaas als alternatief voor verse kaas; een plantaardige melk op basis van cashewnoten verkrijgbaar in 3 smaken: puur, kruiden en peper.

Het totale veggie-assortiment omvat nu 134 referenties

Naast zijn eigen merk biedt Carrefour een breed assortiment dat ook is uitgebreid van 122 referenties in 2019 tot 134 referenties in 2020.

Voor meer informatie: www.carrefour.eu 

Publicatiedatum: