Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eosta en Udea versterken samenwerking en richten zich op Nederlandse markt

“Samen met Udea gaan we ons in 2020 meer richten op de Nederlandse markt,” vertelt Volkert Engelsman, oprichter en directeur van Eosta. “Sinds Eosta begon in 1990, hebben we altijd gefocust op het buitenland, met name Duitsland, Frankrijk en Scandinavië. De verkoop in Nederland bedroeg nooit meer dan een paar omzetprocenten. Dus daar is ruimte voor groei. Afgelopen jaar zijn Erik Does van Udea en ik elkaar tegen het lijf gelopen en we ontdekten dat onze visies op de rol van voeding in de maatschappij erg goed overeenkomen. Daarom hebben we besloten de handen ineen te slaan en de consument te gaan helpen om gezonder te eten.”

Wederzijdse versterking
Erik Does: “Udea en Eosta hebben een gedeelde visie als het gaat om maatschappelijke vraagstukken en de positieve rol van voeding en de voedselketen. Eosta als toeleverancier van (import) biologische groenten en fruit en wij als de grootse biologische winkelketen in Nederland. We zijn allebei communicatief sterk en met deze samenwerking willen we elkaar hierin te versterken. Na op kleinere schaal met elkaar te hebben samengewerkt, gaan we tijdens de Ekoplaza campagne intensiever samenwerken.”

Does vervolgt: “We hebben met Ekoplaza inmiddels bijna negentig biologische winkels door heel Nederland. We moeten onze aanvoer dus versterken. Daarnaast staat Eosta natuurlijk bekend als sterke communicator en duurzame vernieuwer, met campagnes zoals The True Cost of Food. Eerder hebben we op kleinere schaal samengewerkt, maar nu gaan we er samen stevig tegenaan.”

Ekoplaza campagne en Dr. GoodFood
In het voorjaar wordt een Ekoplaza campagne voor gezondheid en vitaliteit de focus van de samenwerking. Daarin gaat Dr. Goodfood een belangrijke rol spelen. Dr. GoodFood werd in eerste instantie gelanceerd door Eosta en richtte zich op ludieke acties, zoals het uitdelen van pillendoosjes met verse kurkuma, die de farmaceutische industrie op de hak namen. In de nieuwe samenwerking gaat Dr. GoodFood de consument concreet helpen bij het boodschappen doen. Met slimme nudges, informatie en acties zal de consument op de winkelvloer gestimuleerd worden om gezonder te eten.

De nieuwe samenwerking is achter de schermen al begonnen en zal op de winkelvloer zichtbaar worden vanaf voorjaar 2020.

Voor meer informatie: 
Eosta
www.ekoplaza.nl  

Udea 
www.udea.nl  

Publicatiedatum: