"Wij zijn trots op wat het Noorden te bieden heeft voor wat betreft biologische producten en de verkooppunten daarvan. Wij vinden dat hier veel meer aandacht aan moet worden besteed", aldus Jaap Walters en Mark van Bergen, eigenaren van BioNoord. BioNoord heeft hiertoe een nieuw merk ontwikkeld: Ik ben Noord. Hiermee geven zij de noordelijke telers en leveranciers van verswaren een platform.
Het verhaal vertellen
"Consumenten van vandaag de dag vinden steeds belangrijker te weten waar hun product vandaan komt. Wij willen dit duidelijk zichtbaar maken door het verhaal van de telers te vertellen", vervolgt Anna Dits, medewerker Sales en Marketing. "Wat produceren ze precies, hoe doen ze dat en wat maakt hun product bijzonder? Zijn vragen die we willen beantwoorden voor de consument. Ook vinden wij het belangrijk juist ook het verkooppunt hierin mee te nemen. Waarom hebben zij gekozen voor biologisch, wat vinden zíj belangrijk in het runnen van hun winkel, markraam of restaurant? Iedereen die werkt in het noorden voor het noorden met biologisch krijgt een stem."
Opzichzelfstaand merk
Het is dan ook een merk dat op zichzelf staat en met zijn allen wordt gemaakt. Iedereen die zich aan wil sluiten krijgt de gelegenheid informatie aan te leveren. De eerste stap is gezet: het lanceren van de website. Hierop staat al een flink aantal leveranciers en winkels die enthousiast zijn over dit idee met nog summiere informatie over zijn of haar verkooppunt of product. Dit wordt de komende weken uitgebouwd.
De volgende stap is het merk nog zichtbaarder te maken voor de consument, zowel in het verkooppunt als online.
Voor meer informatie: info@ikbennoord.nl en 085 1301670